Трамвайното трасе по столичния булевард "България" е в окаяно състояние само година и половина след откриването му.
За това алармира екипът на "Спаси София". Те снимаха релсите и преди година, когато "видяхме разбити спиркови перони, опасни кабели, пропадания, некачествено изпълнени тротоари, нестабилно закрепени елементи, пълна липса на контрол...", се казва в съобщението. В текста на "Спаси София" пише още:
Припомняме, че реконструкцията струваше 7 милиона лева без ДДС и бе изпълнена от строителна фирма СК-13 Трансстрой станала известна със скандалните ремонти и на други ключови обекти в София, като парка около НДК и бул. Цариградско шосе.
За да покажем на Столична община, че нито ние от Спаси София, нито жителите на нашия град ще забравим случващото се на бул. България и ще настояваме за поемане на отговорност, отново посетихме обекта. Точно една година след първия ни репортаж и едва 18 месеца след тържественото откриване на трасето, за пореден трети път проверихме как изглеждат седем милиона лева усвоени европари в столицата на държавата-шампион по усвояването на парите на европейския данъкоплатец.
Видяхме пълна разруха - седем милиона лева, погребани в калта. Трасето вече е за основен ремонт: има счупвания по релсовия път, фугите зеят все по-широко, отводняването не работи, настилките по спирковите перони са пропаднали, а оградите са деформирани и на места даже липсват.
Продължаваме да очакваме отговор от Общината дали така трябва да изглежда транспортна инфраструктура, построена наново само преди година и половина с предвиден срок на експлоатация от над 25 години? Дали резултатите може да се считат за поредния пренебрежим дефект, който “гаранцията го покрива”, или за неопровержимо доказателство, че има сериозен проблем с обществените поръчки - тяхното формулиране, контролиране, изпълнение и последващото поддържане?
Успокоението, че “обектът е в гаранция” не ни удовлетворява - пасивността на Общината и липсата на желание да изисква отстраняване на дефектите ни кара да сме скептични, че фирмата-изпълнител ще бъде заставена да отстрани грешките си. Гаранцията на обекта изтича след три години и половина и ако не се вземат спешни мерки веднага, това трасе ще продължи да се руши, докато не стане някой сериозен инцидент.
Недопустимо е да се пилеят обществени пари, за да може няколко фирми да са на комфортна хранилка без да им се търси сметка, а още по-недопустимо е столичната администрация и общинският съвет да стоят безучастно и да се преструват, че всичко е наред. Затова, за пореден път настояваме за незабавното освобождаване на Любомир Христов от поста му зам.-кмет по транспорта. Очакваме Общината да докаже, че транспортната политика може да се прилага от някой способен да защитава обществения интерес, експерт който застава зад резултатите от работата си и гарантира качество на изпълнените проекти!
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.03 2016 в 14:02
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.03 2016 в 13:01
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.03 2016 в 12:58
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.03 2016 в 12:48
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Путин разговаря на четири очи с премиера на Словакия Роберт Фицо
Иван Костов - човекът, който промени България
Пеевски оглави еднолично ДПС. Партията е с нов устав, няма вече ''почетен председател''
Пеевски оглави еднолично ДПС. Партията е с нов устав, няма вече ''почетен председател''
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас