Ремонти в столичното метро след пропадане на дете между перона и влака

OFFNews Последна промяна на 05 юни 2015 в 23:17 14910 11

Снимка metropolitan.bg

Метростанция „Жолио-Кюри“.

4-годишно дете е пропаднало между перона и влака на станция „Жолио-Кюри“ в столичното метро, съобщава БНТ.

Изключително рисковият случай е станал преди две седмици, но за него се разбра чак днес. За щастие пътниците са реагирали бързо и няма пострадали.

Влакът е спрял и Екатерина Пенева се качва заедно с двете си деца. Момченцето е в детска количка, а по-голямото момиченце се държи за нея, но изведнъж изчезва от погледа на майка си.

Стъпвайки на мотрисата, мисля, че се е подхлъзнала или нещо такова, защото кракът й попада навътре и аз докато качвам количката: щрак, щрак – тя постепенно падна цялата в разстоянието между перона и мотрисата, разказва майката на 4-годишната Ева.

На помощ се притичат пътници. Виковете им подават сигнал на машиниста да не тръгва. Екатерина избутва количката с малкия си син във вагона и тръгва да спасява дъщеря си.

Детето, за щастие, беше адекватно, успя да стане. Наведох се, подадох ръце и я изтеглих от дупката. Благодаря се на Бога, отървахме се само с синини и уплаха, казва пред БНТ Екатерина Пенева.

Бащата на 4-годишната Ева е архитект и впоследствие отива на мястото на инцидента. Първоначално не може да повярва как дете може да падне в процеп, който възрастен преодолява само с една крачка.

Самата спирка е проектирана в завой, в радиус и реално това, което дава възможност, е влакът да се приближи до голяма степен на средната врата, а първа и последна врата остават по-отдалечени, обяснява архитектът Александър Пенев.

След направения анализ се взе решение скоростта на влака да се намали и влакът да влиза с по-ниска скорост. При направените изчисления съвсем спокойно може с 40 мм целият перон да бъде удължен със специален винкел, така че да се обере всеки един милиметър, за да може това да се предотврати, доколкото е възможно, в бъдеще, коментира Иво Димитров – началник служба в столичния Метрополитен.

Луфтът обаче не може да бъде обран максимално, защото иначе влакът може да се заклини на места в дъгата на спирката.

На една от метростанциите вече е поставена такава ограничителна лайсна от 40 мм от подсилен винкел. Причината отново е падане на дете.

Въпросният инцидент се е случил преди 4 години. Също има щастлива развръзка заради бързата реакция на паникьосан баща.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.06 2015 в 14:49

Само пълен идиот строи метростанция в крива. Само пълен идиот строи метрополитен - съветски образец от 30-те години на 20 век. Само пълен идиот спазва руско-съветски технически "норми" за строителство, които нямат потвърждение никъде в Европа (същият идиотизъм, както е прехвърлянето на вагоните от едни колела на други на руско-съветската граница - и днес още!). Пълен идиот! Пълни идиоти! Слепи, но не и за изгодата си, изпълнители на съветската, днес - руската, повеля. Я ги питайте колко доплаща софийската община на ден, за допотопната им техника. Я ги питайте кой им плати, за да разрушат древна Сердика. Я ги питайте до кога са ни вързали за руските доставки.

06.06 2015 в 23:01

Аз бях свидетел на отваряне на вратите от обратната страна...
От тогава винаги изтръпвам като видя как някои се облягат спокойно на вратите

06.06 2015 в 12:41

Най -хубавото е,че детето не е пострадало.
Не мисля, че обвинения към майката или Метрополитена, са смислени в случая.
Нелепи инциденти, като този, могат и се случват навсякъде по Света.

06.06 2015 в 10:36

@Стройко

А ти ако си детска количка или недай си боже с инвалидна ще се качиш... ама друг път от този нисък перон!

06.06 2015 в 08:22

във тъпото социалистическо строителство, пероните бяха направени ( и още са къде не са минали да ги обновят) така, че да са по ниски, и изнасянето на вагоните да не се влияе от това дали перона е в завой или не.
сегашните модерни метростроители имат много да връзват връзките на тогавашните проектанти и строители

06.06 2015 в 07:45

честито ви мутренско метро. още какви неадекватни неща ни е приготвила шайката която бързаше да усвои кинтите за сметка на работата ?

06.06 2015 в 06:22

Тъй като е във завой, предницата и задницата на мотрисата се изнасят повече или по-малко в зависимост от скоростта на движение. Преди години един трамвай ми отнесе страничното огледало на колата на Лъвов мост, точно поради тази причина. Засили се да мине на червено и независимо, че си бях в лентата за завой наляво, задницата му така се изнесе, че ми счупи огледалото.

06.06 2015 в 03:28

Понеже влака влиза с по-висока скорост във завой, т.е. се накланя повече и трябва да се предвиди повече луфт. Обаче в този луфт падат деца

06.06 2015 в 01:33

Какво общо има скоростта на влизане на влака в станцията и разстоянието от него до перона, когато спре!?!?!?

06.06 2015 в 00:55

Преди да тръгнете да правите от мухата слон, припомнете си какво се случи в Австралия преди време. https://m.youtube.com/watch?v=nZx4MichXXE