Разширението на част от столичния бул. "Тодор Каблешков" започва от утре. Ремонтът ще е в отсечката от бул. "България" до ул. "Луи Айер".
Бул. „Тодор Каблешков“ е част от вътрешния градски ринг, чието изграждане е ключът за разтоварване на транзитния трафик. Затова изграждането на всички участъци от вътрешните рингове, както и довършването на околовръстния път, за мен са стратегическите задачи за София, коментира кметът на София Йорданка Фандъкова.
Бул. „Тодор Каблешков“ ще има 4 ленти - по две в посока, велоалеи от двете страни и трамвайно трасе в средата. Бъдещият трамвай ще свързва кв. "Овча купел" с метростанция "Г.М. Димитров", проучва се и възможността оттам да продължи към „Слатина“.
Целта е с изграждането на бул. „Т. Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“ да се създаде връзка от бул. „Цар Борис III“ през „България“ и „Черни връх“ до „Симеоновско шосе“.
Разширението на бул. "Тодор Каблешков" ще се прави на етапи. Първият е в отсечката от бул. "България" до ул. "Боянски водопад". Движението няма да се спира или ограничава, защото ще се работи встрани от трасето. Строителството ще се извършва от Трейс груп и трябва да приключи до средата на август. След това ще се продължи с участъка до ул. "Луи Айер". Общата стойност на проекта е 11 млн. лева.
В последните години инвестирахме 11 млн. лв. в отчужденията на имоти, които попадат в първата част от трасето. В момента продължаваме придобиването на още 116 имота. 34 от тях вече са общинска собственост. Тази първа работа отнема най-много време и за нея разчитам на кметовете на райони. Те започват с по-леката процедура по доброволно изкупуване и при отказ от собствениците, започваме тежките отчуждителни процедури, които в почти всички случай минават през съда, обясни Фандъкова.
Преди няколко седмици върнах проекта за преработка с две изисквания - да се засадят максимално дървета в тротоара от южната страна и максимално да се запазят дърветата от северната страна. В участък от 200 м - в тротоара има изграден топлопровод и след разкриването ще се прецени дали там ще е възможно засаждане на дървета, допълни столичният кмет.
Велосипедистите ще имат от двете страни еднопосочна велоалея с ширина от 1,5 м. Колоездачите и пешеходците ще бъдат разположени на отделни нива. По този начин имаме булевард с профил около 38,5 метра, с два тротоара по 5 метра за пешеходци, с озеленяване, с бус лента и място за велосипедно преминаване. По средата оставаме профил, да дадем възможност да се развие в бъдеще трамвай, уточни главният арх. Здравко Здравков.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2905
1
30.05 2020 в 11:48
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара