Платените места за паркиране в София намаляват още, отделят от тях и за тротинетки

OFFNews 26 юли 2019 в 08:05 2753 0

Снимка Pixabay

Дискусия за е-тротинетките ще се проведе днес в София. Три фирми искат да стъпят на пазара в столицата и да дават под наем модерните возила. 

Проблемът бе дискутиран и на комисията по транспорт към СОС. Къде да се движат, кой да има право да ги кара, колко места за паркиране ще са необходими за двуколесните в платените синя и зелена зона са само част от проблемите. 

При обсъждането на "Московска" 33 съветникът Прошко Прошков сподели личен опит от контактите си с тротинетки като шофьор - изскачали ненадейно пред колата, даже видял една, закачена на дърво. 

Готови сме да разчертаем места за тротинетки, но трябва СОС да вземе решение, обяви шефът на Центъра за градска мобилност Християн Петров. Да отделим 100-150 места в синя и зелена зона, за да не са по тротоарите, е мнението на Зафир Зарков от ГЕРБ.

Така обаче платените места за паркиране в центъра на София ще бъдат продадени за пореден път - за тях плащат собственици и наематели на жилища в зоните, водачите, които спират, съответно до 2 или до 4 часа, при строежи се отделеят по желание на строителя фиксирани места за спиране на необходимата техника, ремонтите на улици често намаляват драстично броят на местата за паркиране в съответната подзона, без да се посочи алтернатива за хората.

Местата за тротинетки ще доведат до нови конфликти сред паркиращите в София, а тротоарите няма да се освободят, тъй като по тях спират мотористите. Те не съществуват в плановете на ЦГМ, въпреки че - без данните да са особено точни, в столицата има поне 100 000 мотора. За тях няма никакъв регламент за паркиране - освен едно измиване на ръце в наредбата на СО - на 100 места едно за паркиране, което обаче не е точно фиксирано. И естествено не е ясно ако мотористи спрат през 20 места какво следва. 

Хаос ще настъпи и с тротинетките, независимо от регламентите, които ще бъдат приети - най-малкото защото велоалеите в София са недостатъчно, а двуколесни на пътното платно с деца върху тях ще доведат до инциденти. Идеите засега са да могат да ги карат и 14-годишни със скорост 12 км в час, а максималната скорост за тротинетките да е 20 км в час. 

Регламентът ще се определи на национално ниво чрез промени в Закона за движение по пътищата. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови