Паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство са най-честите теми, по които хората се обръщат за съвет или информация към Контактния център на Националния осигурителен институт (НОИ). Това показва статистика на институцията за тематичната структура на телефонните запитвания през 2019 г.
От създаването си в средата на 2012 г. Контактният център на НОИ е обработил близо 1,3 милиона обаждания, само за миналата година те са 165 945. Повече от половината от тях (54%) са именно по въпроси, свързани с правото за получаване на парични обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.
Общо 31% от обажданията на единния телефонен номер 0700 14 802 се отнасят до пенсиите, други 10% касаят обезщетенията за безработица. Останалите 5% от запитванията са разпределени между други теми от компетентността на НОИ, като най-сериозен е интересът към електронните услуги на института и условията за ползване на паричната помощ за профилактика и рехабилитация.
Статистиката показва още, че над 87% от търсещите информация по телефона го правят в лично качество, а едва 13% се обаждат като служебни лица. През 2019 г. чрез Контактния център на НОИ са подадени и 9 сигнала за злоупотреби с фондовете на държавното обществено осигуряване (ДОО).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
ob1
Ким Чен-ун нареди масово производство на дронове камикадзе
Zmee
Серия от нападения над жени в централния столичен район 'Оборище'
4I4ATA
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
Джендо Джедев
Ким Чен-ун нареди масово производство на дронове камикадзе