Годишната карта за транспорт в София пада със 135 лева

Шофьорите вече ще продават и еднодневни карти

OFFNews Последна промяна на 04 април 2016 в 13:00 14726 20

Снимка БГНЕС - архив

Годишната карта за всички линии на транспорта в столицата ще стане 365 лв., вместо досегашните 500. Шофьорите в автобуси, тролеи и трамваи пък ще продават, освен билети, и еднодневни карти. 

Това са част от предложенията - на Реформаторския блок и на ГЕРБ, като компенсация за увеличаването на билетчето с 60 стотинки, направени на комисията по транспорт в общината. Съветниците приеха наредбата с цена 1,60 лв., но не гласуваха доклада за икономическата рамка са столичния автотранспорт, базирана на същата цена. Така на практика по-скъпия билет мина през комисия, но дали ще бъде гласуван на заседанието на СОС на 14 април остава под въпрос. Реформаторите, Група 5, БСП и "Сердика" поискаха отлагане с поне две седмици, но мнозинството на ГЕРБ в комисията победи с 6 на 4 гласа.

Прошко Прошков, съветник от РБ:

В момента транспортът в София е убежище за социално слаби хора. А това не бива да е така. И основният въпрос не е дали и колко ще се увеличи цената на билета, а как деловите хора да слязат от колите и да се качат в градския транспорт. Има много неща, които могат да се направят - най-важното от тях е въвеждането на тарифната система.  

Инвестиционният план на Центъра за градска мобилност предвижда да се обяви обществена поръчка за изпълнител на т. нар. тикет система. Тя предвижда да се въведат билети за почасово пътуване, за разстояние, за време, комбинирани и т.н. Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов обясни, че индикативната цена на системата е около 20 млн. лв., но след като приключи процедурата ще стане ясно окончателната сума. 

Няма икономическа обосновка за увеличение на цената на билета, защото никой не може да каже в тази сума какво се включва. Това каза Калоян Паргов от БСП. Софиянци трябва да знаят, че билетчето ще им бъде 1.60 лв. ГЕРБ еднолично и самостоятелно поеха отговорността за повишаване цената на билета в София. Целта е да запълнят дефицита, който явно съществува в рамките на столичния транспорт", посочи Паргов. По думите му на 14 април предложението най-вероятно ще бъде включено в дневния ред на Столичния общински съвет и ще бъде прието, след което следва обнародване на страницата на Съвета в срок от 14 дни. "Областният управител също трябва да се произнесе по този документ и ако той не го върне за доработване и няма обжалване в Административния съд, каквото очаквам, тогава няма проблеми това да се случи още през май. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.04 2016 в 00:22

"Пена", защо реши, че В НАЧАЛОТО НА ГОДИНАТА 4-членно семейство трябва да си купи едногодишна карта? Може да се купи по всяко време през годината. 365 лв годишна карта излиза по лев на ден.
Друг е въпросът, че ... да сте виждали някога циганин да си купи карта за градски транспорт? Да сте виждали някога циганин да си плаща глоба? Така че.. гратисчиите, ще си останат гратисчии и събираемостта от Трамвай 10 в Зап. Парк или автобус 72 и Трамвай 22 в Кр. поляна ще продължи да е равна на НУЛА. Същото важи и за 118 и 119 до Ботунец. И мн. др.

10.04 2016 в 20:11

Хората от крайните квартали обикновено не дупчат билети, а сега като им вдигнат цената и тези, които бяха стриктни ще почнат да се ослушват и да си спестяват парите от транспорт.

07.04 2016 в 13:44

е цената на ЕДНОКРАТНИЯ билет да е висока. Който пътува редовно, очевидно ползва карта и проблем няма. Еднократния билет е за хора които ползват транспорта от време на време и съответно трябва да плащат повече за това. Студенти, ученици и пенсионери не би трябвало да се притесняват от това. Ако годишната карта стане 365лв - ще си купя. Това ми гарантира спестени 235лв годишно спрямо месечна карта, което пък се равнява на годишна лихва от 20 000лв депозит. На кратко, ако ползвате редовно транспорт и сте наясно с цените би трябвало да знаете че еднократния билет не е изгоден и сега. Ако цените на картите падат, то нямам против билета да стане и 3 лв.

07.04 2016 в 01:00

@Лекар, аз ползвам карта без привилегии. Проста ми излиза по-евтино - всеки ден ползвам 4 превозни средства и с билети месечно ми излиза 80 или повече лева. С карта ми е 50 и съм ок. Така че не генерализирай, че работещите ползвали само билети.

05.04 2016 в 07:55

То е ясно. От край време плащаме тока на братята, водата на братята, помощите на братята. Нововъведението е че социалния пакет се "разраства". Сега освен братята, ще плащаме и билетчето на гратисчиите. Далеч сме от качество на услугата което да е на стойност 1.60. Автобусите са гнусно мръсни, закъсняват, в пиковите часове са претъпкани и вместо да са по на често за да се разредят пътниците те сякаш са по нарядко. В автобусите и зиме и лете не се диша. Новите автобуси уж с климатична инсталация, но колко пъти сте видели тя да работи? Миналото лято веднъж на всеки 10 автобуса. Да не говорим за ужасният престой в задръстване. Кое точно струва 1.60 в тази услуга при това че автобусите са закупени с европейски пари а цената на горивото падна. Може би някой ще каже че съм мрънкалник но едва ли има някой който използва градския транспорт и не е на моето мнение. Ще ни накарат да се качим всички по колите, а иначе искаме града ни да е "зелен". Зелени са интересите на някои хора просто.

04.04 2016 в 19:46

тъпата идея е очевидна:
1. по цял свят ползвали карти - лъжа, карти ползват само хората с разнообразни привилегии, другите са с билет.
2. по цял свят се таксува на разстояние или време, за нашите общинари това са допълнителни разходи - истина.
3. скъпият билет ще накара нормалните да купуват карти, а гратисчиите ще изчезнат - дори не е лъжа, а голяма илюзия.
4. без засилване на контрола ще получим повече приходи - като 3.

04.04 2016 в 17:30

Благодаря на Прошко, че така добре рекламира градския транспорт, наричайки го убежище за социално слаби. Истината е съвсем друга. Повече от десет години не бях ползвал градски транспорт (е, понякога метро), защото живеех в центъра и не ми се е налагало. Преди няколко месеца ми писна от мръсотията и шума и се преместих в относително тих квартал до центъра. Установих, че ми е много по-удобно да се метна на тролея, който изпреварва всички в буслентата, отколкото да кибича в задръстванията и после половин час да търся място за паркиране. Установих и че хората в тролея са много далеч от търсещи убежище социално слаби. Уверявам ви в това.

04.04 2016 в 15:32

Ало, хейтърите, толкова ли пътувате с билетчета, че ви болят тея 60 стотинки? Идеята не е да ви стимулират да цъкате билетчета, а да пътувате изгодно с карта за градски транспорт. Отеделно, понеже не четете докрай, виждате увеличение и спирате дo там, а от СО предлагат и нови абонаментни планове, за да може да има различни комбинации, угодни на различни нужди. На всякъде по Европа ако забележите е КРАЙНО скъпо да пътуваш с билетчета, ама нали ние сме гъзарите и сме на опаки на всичко ...
Та окей, нека смятаме за билетчета
Цена на билета = 1 лев. Допускаме, както е в масовия случай, че един човек сменя поне едно превозно средство,за да стигне до работа. Това са ти 4 лева на ден(2 на отиване, 2 на връщане). Работния месец ти е 22 дена => за месец цъкаш 88 лв от билетчета. Понеже покрай празници и отпуск не се събират 12 месеца работни, ги закръгляме грубо на 10 месеца ходене на работа, това са 880 лева за 1 година на член на семейството... Къде излиза сметката не ми е ясно, та ревете

04.04 2016 в 15:08

Добре де, най-простото решение е да се премахнат гратисчиите- да не можеш да се качиш без билетче, не е голяма философия. Ако и тогава не стигат парите, да направят билетчето и 2 лева. А любимата ми гледка са трътлести девойки и младежи с шкембета да чакат автобуса за по една спирка- тъкмо ще се пораздвижат малко.

04.04 2016 в 14:28

Добра цена' е, ако си в категорията хора, която може да си позволи да извади 1600 лева в началото на годината за четиричленно семейство. - като нямаш 1600 лева в началото на годината ще си купиш картата, по друго време. Никъде не е казано, че тя е за календарна година.
Годишната карта да е 365 лева е едната добра идея в цялата идиотщина, наречена СОС.