Quantcast

Едва 6.35% от електромерите на „Енерго-про“ позволяват дистанционен отчет

OFFNews Последна промяна на 06 февруари 2015 в 17:24 3463 0

Само 6.35% от електромерите на „Енерго-про“ позволяват дистанционен отчет. 

До тази констатация се стигна след проверка, извършена от експерти на Министерството на енергетиката по заповед на министъра Теменужка Петкова.

Проверката бе наложена след като около 67 000 клиенти на дружеството получиха по две фактури с един и същ падеж за плащане. Мнозина подадоха сигнали до "Енерго-про". 

След намеса на Министерството на енергетиката от дружеството съобщиха, че разсрочват безлихвено с две седмици плащането по втората фактура.

Проверяващите експерти от министерството са установили, че клиентите на дружествата „Енерго-про мрежи“ и „Енерго-про продажби“ не получават навременна информация за консумираната от тях електроенергия, както и за броя фактури. Такава информация получават чак на гишетата за плащане в центъра за обслужване на клиенти. 

Потребителите могат да се информират за размера на задълженията си и срока за плащане чрез телефонно обаждане в информационния център или от интернет страницата на дружеството. Или поне така трябва да бъде според общите условия за продажба на електрическа енергия от ЕРП дружеството. 

Експертите обаче са установили, че в интернет страницата на "Енерго-про" се вижда само последната фактурирана енергия и сума за плащане. Предисторията липсва. 

От справка в Общите условия за продажба на електрическа енергия на дружеството, одобрени от ДКЕВР, става ясно, че Енерго-Про Продажби АД има задължение да предоставя хартиена или електронна фактура само при поискване от клиентите, с възможност за предистория до 3 години назад.

Клиентите на Енерго-Про Мрежи АД и Енерго-Про Продажби АД нямат навременна информация за консумирана енергия и не са защитени от получаване на две фактури за месец с еднакъв падеж. Този метод на работа с клиентите обаче не отговаря на изискванията на Директива 2012/27/ЕС относно енергийната ефективност по отношение достъп до данни и информираност за консумацията на енергия.

Във Варна и Шумен бе направена проверка по случаен принцип на сгради, в които клиентите са получили по две фактури. По време на проверката е установено неточно превключване на тарифите от дневна/нощна електроенергия спрямо астрономическото време. 

Извършена е и техническа проверка на електромерните табла със запис на моментните показания на електромерите и настройката на часовниците. Във Варна отклоненията са около 30 мин., а в Шумен - 8 мин. В Шумен е установен и случай с отклонение на електромер от 3 часа и 40 мин. 

В рамките на проверката е предоставен график, според който в един от проверените блокове освен редовните дати за отчет, които са били съответно 25.09, 23.10 и 22.12.2014 г., е имало и междинен - на 12.01.2015 г., както и краен отчет - на 26.01.2015 г. Според ръководството на дружеството този междинен отчет е бил необходим - първо, за да се спази Кодекса на труда и обезпечаване на полагащата се междуседмична почивка на отчетниците (24-26 декември 2014 г.); и второ - за да не се допусне период между две отчитания, по-дълъг от 31 дни. По този начин са издадени две фактури за потребена енергия, едната за период от 22 дни, а втората за период от 14 дни.

Дружеството "Енерго-про" е получило общо 71 жалби и 3167 телефонни оплаквания във връзка с получените две фактури.  

Още 169 клиенти са задавали въпроси в специализираните центрове на дружеството, а 58 души – по имейл.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !