КЗП се самосезира по случая "Vivacom"

Александра Маркарян 12 май 2016 в 12:15 18916 7

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

Снимка КЗП

Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

Комисията за защита на потребителите се самосезира по публикацията на OFFNews "Пратете SMS, ако не искате да печелим от парите ви".

Вчера ви разказахме за жена, получила SMS, написан на латиница, от оператора Vivacom. В него я приканвали да се отпише от абонамент за игри, като изпрати SMS на съответния кратък номер. Жената не обърнала внимание на съобщението, не изпратила SMS и операторът я абонирал за игрите без нейното разрешение и знание. Така към сметката й всяка седмица започнали да се прибавят по 2.40 лева с ДДС.

Съпругът й Костадин Стоилов забелязал смущаващо скъпите SMS-и в разпечатката и потърсил сметка на Vivacom. След два не особено съдържателни разговора със служители на телекомуникационната компания се обърна към OFFNews, за да може поне да даде гласност и други хора да не бъдат подведени.

OFFNews изпрати запитване до Vivacom във връзка със случая. Отговорите ни уверяват, че първия SMS от компанията е безплатен за клиента и че същото важи за SMS-а за отказ от включване в услугата (ако клиентът изпрати такъв). Пишели на латиница, а не на кирилица, защото не всички мобилни устройства визуализирали правилно кирилица. Считали, че ако клиентът не изпрати SMS за отказ, значи е съгласен да бъде абониран.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    12005

    7

    Zahhary Apostolov

    13.05 2016 в 20:19

    Уџас. Многу ниско падењие на Виваком.

    13510

    6

    Mayya

    12.05 2016 в 13:38

    Че те така могат да си напишат каквото си искат, за каквато си сума искат. За мен това не е подвеждане, това е кражба. И трябва да се сезира и една друга специализирана институция. Четенето на смс, пък бил той и от оператора, не е задължително. За отговор да не говорим. И какво им дава основание да "считат" каквото и да било. Пълно безумие.

    12347

    5

    ЗахариЯт

    12.05 2016 в 12:45

    КЗП се самосезира...
    Е това вече е новина! :)

    17444

    4

    мнение от IP

    12.05 2016 в 12:29

    Izalina ,
    Може би си права. В държавата работят три неща - "Ще кажа на Комисията за защита на потребителите." "Ще се оплача в Инспекцията по труда (тя пък от мой опит работи)" и "ще се обадя на Господари на ефира."

    29585

    3

    Izalina

    12.05 2016 в 12:25

    Не мога да преценя резултатите от дейността на тази комисия, предвид, че имам информация само от мой опит с нея, но определено ми се струва, че е единствената работеща институция у нас.

    17444

    2

    мнение от IP

    12.05 2016 в 12:24

    А в Мтел пробутват допълнителни споразумения за допълнителен мобилен интернет за още 7 лв. на месец при подписване на договор за пакет, в който си има определени бърз интернет.
    Ако си потърсиш правата, изхабиш нерви и пишеш жалба, след като вече си платил първата такава сметка, го прекратяват. Ама лошия вкус и минус 7 лв. си остава.
     
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA