Съдът забрани на Мтел да подвежда клиентите си как формира цената за интернет

Последна промяна на 24 февруари 2016 в 16:20 20030 7

Върховният административен съд потвърди решение на Комисията за защита на потребителите, че "Мобилтел" ЕАД представя по заблуждаващ начин информацията за метода на изчисляване на цената за мобилния интернет трафик на данни в мрежата си и отхвърли жалбата на телекомуникационната компания срещу заповед на председателя на Комисията от 7 май 2015 г., с която нелоялната практика й се забранява.

Решението на ВАС от 28 януари е окончателно. За него днес съобщи пресцентърът на КЗП.

В договора си с общи условия телекомът посочва, че таксуването е на всеки килобайт съгласно тарифния план, но премълчава факта, че съществува минимална цена за всяко влизане в мрежата (интернет сесия), която се равнява на 1 МВ трафик на данни. 

Потребителят не е информиран за това обстоятелство и си създава погрешно впечатление за пресмятането на цената, която ще заплати.

Експертите на КЗП напомнят, че когато с окончателно решение на ВАС е потвърдена нелоялна търговска практика, засегнатите от нея имат право да развалят сключения в резултат от използването й договор и да претендират за обезщетение по съдебен път.

Законът предвижда още окончателните решения на ВАС да имат обвързваща сила за гражданския съд, като правото на потребителите да искат обезщетение отпада с изтичането на пет години, считано от датата на влизане в сила на решението на ВАС.

OFFNews публикува и позицията на Мтел, изпратена до нас:

Дискутираният в Заповед № 308/07.05.2015 г. клиентски договор и липсващата в него информация относно минималната цена за интернет сесия представлява единичен случай, резултат от техническа грешка при изготвянето на договора. В конкретния случай, поради допуснатата техническа грешка са активирани допълнителни отстъпки на клиента, така че потреблението му да се тарифира в съответствие с условията по клиентския договор. Взети са мерки, за да няма подобни технически грешки в бъдеще.

В Мтел държим на прозрачността и доброто клиентско обслужване и затова правим всичко възможно да избягваме подобни казуси. Мтел е обжалвал решението на съда, защото както е видно, това е единичен случай, а не повсеместна практика. В момента, в който компанията е разбрала за грешката, тя е взела моментални мерки, за да предотврати подобни действия в бъдеще и да компенсира засегнатите клиенти. Затова и сме счели, че този инцидент не представлява нелоялна търговска практика.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.03 2016 в 10:35

Здравейте,получих смс,че имам активиран пакет 10гб интернет за 7,90 лв. на месец веднага им се обадих и им казах,че не съм активирала тази услуга а happy hour ,сле 45 минутно проверяване" ми казаха да звънна на следващия ден,защото не виждали нищо в системата.Днес се обаждам и казват,да имате активни 10гб ..,и аз казвам ок деактивирайте ги,заото не съм ги поръчвала,ползвала,искала и т.н .,отговорът на поредната некомпетентна служителка беше:Вие така или инъче ще плащате таксата по-добре да не ви ги деактивирам",ама аз искам да деактивирате цялата услуга,и пак повтарям,не съм я поръчвала,не ми трябва и т.н,че е грешка и тя ми отговаря ,че не можели..?!?!!Неможели,защото системата го била активирала или било активно в системата и прочие..Поредната дребна кражба,която няма да оставя така,те не подбират,къде да слъжат нито лоялни,дългогодишни клиенти нищо не ги спира и не не съм за 7,90 на сметкатс ми от 200лв за всички карти и услуги,които ползвам към тях няма да се отраьи кой знае колко,но прекалиха,гаврят се и лъжат безцеремонно .

17.03 2016 в 10:13

Да, бе, единичен случай, навсякъде в това, което съм подписвал, в печатните им материали и в сайта им пишеше тарифиране на 1кб, никъде не беше упоменато, че се таксува минимум мегабайт. Установих сам, че сметката не излиза с проверка, влизане във фейсбук, излизане и веднага пак проверка с предплатената им Прима карта. Интересно как за предплатените клиенти и на трите оператора всичко се изчислява на момента, а тези на сметка трябва да чакат дъъългооо....

25.02 2016 в 12:29

Мтел са най-големите просяци. Не че и другите оператори не правят същите педерастко-кокошкарски измами.

25.02 2016 в 10:40

Не знам дали има някой, който да не се е "парил" от Мобилтел. Врътки, измамички на дребно, подвеждания, а преди няколко години имаше и един грандиозен гаф със сметките, който възбуди дори ТВ ВИП-а. Андрей Слабаков открито се запуйчи по телевизиите, че Мтел са мошеници и не знам си какво. Всичко, естествено, утихна, благодарение на независимите и безкористни медии, които побързаха да се захванат с по-интересни неща, като катастрофи и побоища по селата. Няколко месеца по-късно Андрей цъфна в реклама на Мтел и оттогава ни дума по случая.

24.02 2016 в 20:21

Те се изхранват с измамите на дребно. Може да е 0,50лв, може да е 1лв отгоре, но постоянно го правят. Взел съм един домашен телефон за баба си, който е на тарифа от 5лв. на месец. Редовно плащам по 6-7лв. без на фактурата да излиза че се ползват услуги извън сключения план. Отделно до лятото бях при тях и от сметка 24,90 от време на време плащах по 30-40лв без да излизам от ограниченията на плана, а обяснението всеки месец беше че съм или че ако имало грешка се отчислявали следващия месец и било нормално. Сега смених оператора (не искам да правя реклама), имам 10 пъти повече интернет и 4 пъти повече минути за същите пари и за сега за 8 месеца не съм плащал и стотинка над договорената цена.

24.02 2016 в 20:18

Да..Мтел си поправят винаги грешките, ако някой се оплаче. Но "грешат" обилно. Бяха заблудили познат да подпише допълнителен договор за бърз интернет още 7 лв. на месец само с електронна писалка и не го разпечатват. Човекът разбра за това след като получи фактурата. Като каза, че е заблуден служителите първо грубо му казаха, че си е скъсал договора?! и че това е - ще плаща две години по още 7 лв. и т.н. След писмена жалба го прекратиха.

24.02 2016 в 18:30

Имам абонаментен план с Мтел-20лв/мес.(не споменавам подробностите).По-важното е че по фактура първоначалните ми разходи са 21,95лв.без ДДС.! Мисля,че 20 не равно на 21,95!Дребно ,но не коректно!!!!