Отпадането на роуминга не е основание за нов договор с оператора, предупреди КЗП

Последна промяна на 05 февруари 2017 в 09:35 9743 0

Гражданите да не позволяват на мобилните оператори да използват отпадането на роуминга в Европейския съюз като основание за преподписване на действащите им договори при по-неизгодни условия, предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в „Още от деня” по БНТ.

„Когато потребителите имат действащи безсрочни договори, не могат да бъдат принуждавани да ги преподпишат с какъвто и да било аргумент. Съветът ми към хората е да приемат единствено по-благоприятни условия и да внимават с какви срокове се обвързват. Ние ще следим предварително дали мобилните оператори ще създадат съответния алгоритъм, който да позволи прилагането на новите разпоредби така, че да не се стига до срещани в миналото нелоялни практики, свързани с т.нар. билинг системи и с начините, по които се изчисляват сметките”, заяви Маргаритов.

Председателят на КЗП отправи покана към телекомуникационните оператори и компетентните институции в сектора за дискусия, която да спомогне за по-бързото решаване на още един актуален казус – този с по-скъпите SMS-и на кирилица.

Проблемът е технически и заради него едно съобщение на килилица съдържа едва 70 знака при 160 за 1 SMS на латиница.

„Това, което ние можем да направим, е да се произнесем за наличие на нелоялна търговска практика и да апелираме въпросът да бъде решен бързо и в полза на нашите сънародници, които не само че трябва да имат право, но трябва и да бъдат стимулирани да използват родния си език”, коментира той.

Друг некоректен подход на телекомите е да изпращат платени SMS-и, които абонатите им не са пожелали. „Принципът е един и същ: получавате непоискано съобщение с определени условия. Най-неприятният случай е този, в който вие трябва проактивно да действате, за да можете да се освободите от обвързване с периодични разходи. Например, за участие в игра. Или за предоставянето на достъп до телевизионна програма, която за един месец е безплатна, а след това – ако изрично не заявите желанието си да се откажете – започват да ви начисляват месечна такса за това, че използвате телефона си, за да гледате тази програма”, разясни Маргаритов.

Той посочи, че големият процент от жалбите все още касае телекомуникационните услуги, но в последните три години се наблюдава известен спад в сектора. „Това означава, че компаниите си вземат бележка и от наши произнасяния, включително впоследствие потвърдени от съда”, каза още председателят.

Продължават проверките на заведенията, хотелите и ски пистите в зимните курорти. Маргаритов отбеляза, че резултатите от първата половина на сезона свидетелстват за успокояване на пазара и спад на нарушенията. Той обаче призова предоставящите туристически продукт да държат нивото високо до самия край на сезона. „Да няма в менютата фалшиви грамажи или цени в евро, които създават впечатлението, че е два пъти по-евтино. Хората ги виждат и са все по-склонни да реагират. Имаме приемни в големите зимни курорти. Там хората се обръщат към нас директно и ние успяваме да реагираме по-бързо”, добави той.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !