Quantcast

Пускат отново спрените влакове

OFFNews Последна промяна на 14 януари 2015 в 21:59 10942 9

Спрените влакове ще бъдат пуснати отново, а нови няма да бъдат спирани. Това реши транспортната комисия в парламента, която заседава извънредно в сряда.

На заседанието на комисията беше решено още Министерството на финансите да върне орязаните 40 млн. лева в бюджета на БДЖ.

Транспортният министър Ивайло Московски ще се срещне с финансовия министър Владислав Горанов в петък за преговори по въпроса.

Пускането на спрените влакове обаче ще може да се случи едва след оценка на състоянието на подвижния състав, обясни Московски.

Транспортната комисия реши още, че до четири месеца трябва да бъде одобрена национална стратегия за държавните железници. Планът за оздравяване на БДЖ пък трябва да е готов до февруари.

В понеделник БДЖ спря 38 влака и съкрати маршрутите на други 10 композиции. След това решение жителите на Габрово и Карлово, които са най-засегнати от промените, организираха подписка срещу спирането на влаковете, а железничарите в Горна Оряховица заплашиха с протест.

Областните управители на Габрово и Велико Търново пък внесоха в Народното събрание искане за пускане на четири от спрените влакове.

Беше планирано през февруари да бъдат спрени още 81 влака.

Още през декември Ивайло Московски обяви, че при намаляване на държавната субсидия за БДЖ ще се наложи спиране на влакове и съкращаване на служители.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15.01 2015 в 17:18

Фалитът на БДЖ е неизбежен.Просто го отлагат във времето.Да се готвят Български пощи!

15.01 2015 в 10:33

Да го закрият това БДЖ,или да пуснат влакове по дългите дестинации със нови композиции!А сегашните са просто ужас!Прав е един от колегите,ходят пияни и се мотаят по няколко човека по пероните!

15.01 2015 в 10:19

Тъпо! Много тъпо! Сами си задълбочаваме проблема. С безрезерваната помощ на хора, които не виждат по-далеч от носа си. И не, не говоря за политиците...

15.01 2015 в 10:07

1. 80% от мъжете над 29 години, работещи в БДЖ са пияни по време на работа... по голямата част от които, защото нямат много работа.
2. По определени линии ежедневно пътуват по около 50 човека на лична уговорка, което намалява реално отчетените билети.
3. Смешно е, карта за една година на студент/ученик да струва 1 лв., а пакет цигари 5,50 лв. В Румъния, с която все се състезаваме, редовната цена за билет, втора класа, във вагони без купета и с неудобни седалки, но с по-хубава тоалетна струва двойно на нашите редовни цени.

15.01 2015 в 09:32

Превод на заглавието от дедо поп:

опитаха се да затегнат кранчето с краденето, не стана.

15.01 2015 в 08:24

"Кайзер" говори глупости. Скъпо е единствено пътуването по високоскоростните линии в първа класа. По цял свят пътническия жп превоз, ако се гледа чисто счетоводно (приход-разход=печалба/загуба) е на загуба. Навсякъде държавата го поддържа, за да държи по-ниски цени от тези на другите видове транспорт поради ред причини. Метрополитенът в София също е на загуба, не гледайте, че влаковете особено по 1-вата линия са почти по всяко време на деня пълни. Особеност на жп транспорта. Той не се развива, за да се печели пряко с него.

15.01 2015 в 00:32

И двамата сте прави. Основният проблем на БДЖ е, че е умишлено съсипван. Оставен на кондукторите, които вземат нещичко на ръка - оттам няма и приходи
А хора пътуват с влак особено на по-кратките разстояния. На работа, например. Че Централна гара е баш в центъра на Сф, на метро - колко народ се изсипва там, а колко е с билет?!?!?!

14.01 2015 в 23:12

По света да пътуваш с влак е по-скоро луксозно и скъпо. Тук го възприемаме като най-ефтиното и съответно е и най-скапаното. Няма как, бедни сме, а влаковете струват пари и да се купуват и да се движат. Не може с тези цени на билетите да има хубави и много композиции. Източването и кражбите също не помагат.

14.01 2015 в 23:09

една напред, две назад