Quantcast

Борисов за БДЖ: Сто тона разкарват 5-6 пътника

OFFNews Последна промяна на 14 януари 2015 в 18:51 8957 20

Има влакове, които возят 5-6 човека, а сто тона ги разкарват напред-назад. Така премиерът Бойко Борисов коментира спирането на влакове на БДЖ, което предизвика вълна от локални протести, по време на Министерския съвет, става ясно от стенограмата.

„Аз и за Банкя като го гледам, вътре има не повече от 10-15 души и пътуват непрекъснато”, допълва премиерът.

От стенограмата от заседанието на МС става ясно, че транспортният министър Ивайло Московски е афектиран от изказването на транспортния министър от тройната коалиция Петър Мутафчиев пред bTV, според който намалената субсидия е само фиктивна причина за спиране на влаковете и уволняване на служители на БДЖ, тъй като реално парите не са намалени, а част от субсидията е насочена за изплащане на дълговете на дружеството.

„Днес мисля да го поканя, след като гарантира, че може да влезе в 140 милиона, да го поканя за управител на „Пътнически превози“ и ако успее, ще си скъсам дипломата и ще си подам оставка”, коментира Московски думите на Мутафчиев.

„За да се влезе в тези 140 милиона… Миналата година дружеството е на 15 милиона оперативна загуба, може и повече да стане, защото още не са готови пълните разчети, и 25 милиона неремонтиран подвижен състав, за което в момента аз имам предписание цялата серия 32 локомотива да ги спра от движение, защото вече са опасни, хора могат да загинат. Това ще го направя. Там са им 40-те милиона, които твърдят, че са ги спестили: в оперативна загуба 15 милиона на дружеството към днешна дата и 25 милиона неизвършени ремонти. Така че, ако това е влизане в рамките на 140 милиона, мога и аз да го направя – догодина ще е 30 милиона оперативната загуба и 50 милиона неремонтиран подвижен състав, което са глупости общо взето. Мутафчиев да заповяда, днес ще му разпиша заповед за управител, да управлява „Пътнически превози“, да се вмести в този бюджет и щом успее, да му е честито”, допълва министърът.

Няма направления където да липсва железопътен транспорт. "Има разреждане, има намаляване на броя на движещите се влакове, но никъде няма изключване, въобще да няма влакове. Сега, ОК, вероятно ще има неудобство в някакъв момент, тъй като има прекачване, има довеждащ транспорт до по-големите гари. Съжалявам, просто аз се вмествам като ръководител и мениджър в тези 140 милиона. Това мога да направя, казва още Московски.

Обяснявайте го по-надлежно и не им давайте да говорят глупости, нали, че купили влакове, защото 300 милиона ни висят да се плащат, не са платени от 2006 г. През 2006 г. са ги „купили“, в смисъл, взели ги и до момента не се плащат. А можеш ли да купиш нещо и да не си го платиш, да чакаш. Все едно днес да ги купим и да чакаме някой ден друг да ни ги плати, инструктира премиера Борисов.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.01 2015 в 00:54

В развитите държави метрото и влаковете са определено най-добрите транспорти.България е с геостратегическо положение и за мен ще е огромна грешка , ако приватизира точно БДЖ.Има солидни проекти в съседни на нам държави , които искат , не искат трябва да минат и през наша територия.БДЖ трябва да се оптимизира и да , за съжаление това минава през съкращаване на някои линии и хора от железницата.

16.01 2015 в 00:34

Всъщност госпожи и господа, другари и другарки, истината е че , Tурция отвори Мармарай - тунела под Босфора и сега товарни превози са сладка "хапка". Това е ЖП превоз до Европа, трябва да се приватизира от "правилната" щатска, английска, израелска или турска компания.....ще си наддават на търга с 1 стотинка разлика
А някой фалшиви граждански "активисти" вместо да пуснат подписка за спиране на кражбата чрез така наречената "приватизация" , пуснаха само за това, че правителството искало да спре 150 влака, за отклоняване на вниманието и глухи линии!!!

На въпрос пред министъра "защо искате да продадете товарния ЖП транспорт?”, отговорът на министъра беше : "защото товарният транспорт е печеливш, перспективен и има купувач за него"

15.01 2015 в 20:05

Айде няма нужда. Плана "Ран-ът" не ни ли беше достатъчен?Нали пак от САЩ дойде? Или ни е късоизбирателна паметта? Ние от предишни грешки не се ли учим??? До кога? Не разбрахте ли колко струват техните съвети и планирания???

15.01 2015 в 07:11

Пешо, пътувам с влак всеки ден - живея на 60 км от работното си място. Така че, представи си, имам понятие от пътуване с влак.

15.01 2015 в 07:10

qwerty, напълно съм съгласен! Но... това е положението - у нас, явно, винаги се мисли с 2-3 десетилетия закъснение.

15.01 2015 в 07:08

//Идеята за малките мотриси е добра, но те също струват доста пари. Повечето от линиите, които искат да закрият, се обслужват със стари, вече съществуващи подвижни състави.//
Така е.За това е трябвало да се помисли доста по-рано, а не сега, когато каруцата вече се е обърнала.Но мисленето не е по силите на ръководството на БДЖ...

15.01 2015 в 01:01

Pesho, представи си, че знаем.
БДЖ се води умишлено към фалит - пълна безстопанственост. За големите обществени поръчки и голямата кражба там е ясно. Ама е оставена умишлено да се съсипе. Кондукторите не проверяват, вземат някой левче като за градски транспорт...... няма кой да ги проверява тях, защо да не. И откъде да дойдат приходите? И къде отиват тези пари? Разпределят се по стълбичката..... Преди година-две имаше предаване за ромите от Ихтиман, които се возят без пари или за 1-2 лв. до Сф. Що не се спре това?
И второ - да, БДЖ е много ОК на къси разстояния. Някой да направи този разчет? Някой да потърси стратегия за развитие на тези кратки маршрути? Не. Ще режем. Ами ако бяха намалили влаковете София - Бургас, а същите бяха насочени на по-удобно за пътниците разписание към по-кратките маршрути? Не може. Защото гарите в големите градове в по-голямата част са в центъра, или поне на хвърлей място (рядко). И какво по-добро от това да си взема метрото от нас, да се кача на влака и да сляза на гарата в Пловдив, например, да си свърша работата и да ми отнеме долу-горе същото време? Същото е и с Перник, същото е и с Карлово, с Габрово, защо не? Да се види по кои линии има пътници и да се улеснят те, да се пуснат допълнителни вагони, допълнителни влакове, пък нека се отрежат някой на дълги разстояния. Ама прави ли се това? Не. Защо? За да се разсипе БДЖ. Защо? За да се купи. От Кой? От него.

14.01 2015 в 23:47

аз искам да ви попитам драги форумни многознайковци. кога последно сте се качили на влак? не говоря до перник, горна баня или банкя. ползвате ли изобщо такъв транспорт? защото повечето ми се струва, че си цъкате се количките или си се возите на автобусчетата. ама много знаете кое къде и как...

14.01 2015 в 22:52

А седем и половина милиона души да хрантутят петнайсетина некадърни министри как Ви се струва Борисов....

14.01 2015 в 22:47

Идеята за малките мотриси е добра, но те също струват доста пари. Повечето от линиите, които искат да закрият, се обслужват със стари, вече съществуващи подвижни състави. Става въпрос за невъзможност да се плащат дори заплати и поддръжка на железния път, какво остава да се заменят старите състави с нови мотриси. Все едно да имаш стар Москвич и да нямаш дори пари за бензин и гуми и да решиш да го смениш с дизелово BMW дето харчи два пъти по-малко от него...