Под 10% от стоките в големите магазини са български

Владимир Йончев 17 април 2013 в 16:16 2591 6

Пламен Грозданов, Лукан Луканов и Кънчо Стойчев, Снимка: БГНЕС
Пламен Грозданов, Лукан Луканов и Кънчо Стойчев, Снимка: БГНЕС

Не повече от 7-9% от стоките в големите вериги за хранителни продукти са български. В тях вече се налага дори хляб от чужбина на тройна цена, а български политици вземат пари от представителите на веригите, за да налагат монопола им и да убиват българското производство.

Това съобщиха от съюза "Произведено в България" на пресконференция в БТА днес.

Веригите се договарят с европейски производители и им предоставят отстъпка, която е 15-20, а дори и 30% по-голяма, отколкото отстъпката, която се дава на български производители, заяви социологът Кънчо Стойчев, който е в ръководството на съюза.

Имахме много срещи с министри, няколко срещи с доскорошния министър-председател. На всички тях се дават обещания, но не се прави нищо, разказа Стойчев.

Най-големият ни успех беше, че внесохме законопроект за промяна в Закона за конкуренцията, който ограничава монополите, разказа Тони Димов от Центъра за оценка на въздействието на законодателството. За пръв път всички партии се обединиха зад него и през септември беше внесен с подписите на депутати от ГЕРБ, БСП, Синята коалиция и Атака, разказа Димов.

Оттогава законопроектът отлежава, а вместо него се приемат скандалните закони, внесени от Яне Янев в последния момент.

Лобистите го спряха. Нали няма да ме карате да ги изброявам поименно. Всички ги знаем кои са - и сред бизнеса, и сред политиците, отговори Кънчо Стойчев на въпроса на OFFNews кой е спрял законопроекта.

В публичното пространство вече се появи информация, че законопроектът е спрян лично от Бойко Борисов след среща с посланик на немскоговоряща страна, без да се уточнява дали това е Австрия, където е регистрирана "Била" или Германия, откъдето е "Лидл".

Нека уточним, че този закон не засяга само търговските вериги, а и всички монополи, коментира Стойчев.

 

-------------------

OFFNews като партньор на Центъра за оценка на въздействието на законодателството единствен публикува неговото изследване за злоупотребата с пазарна сила от страна на търговските вериги. Можете да го прочетете тук: Веригите смъкват по 100 кожи от гърба на българския производител

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови