Отговорът на "Юнион Ивкони": Предложихме алтернативен транспорт, пътникът отказа

Мая Младенова 22 септември 2013 в 16:39 5875 0

Юнион Ивкони
Юнион Ивкони

Диспечер на "Юнион Ивкони" е Предложихме алтернативен транспорт на пътниците, които не са успели да се качат в автобуса по линията Пловдив - Пазарджик на 8 август, но те са отказали.

Това заяви за OFFNews управителят на транспортната фирма в Пазарджик Иван Добрев. Той ни потърси в петък, 20 септември в отговор на наше запитване, изпратено до "Юнион Ивкони" на 5 септември по повод читателски сигнал, който публикувахме на 9 септември.

Оплакването на читателя ни Бойко Бонев бе, че превозвачът е оставил него и майка му да нощуват в Пловдив, защото е изпратил микробус по линията, който не е успял да побере всички пътници. В резултат на това на двамата се наложило да нощуват на гарата в Пловдив, откъдето също не успели да се придвижат до Пазарджик.

"Днес въпросите на OFFNews ми бяха препратени и веднага Ви звъня. Във връзка с този случай във фирмата бяха извършени проверки от ДАИ, и от София, където е централата ни. Странно, но до ден днешен господинът не е подал жалба до "Юнион Ивкони". Писмото му до общината, препратено до медията Ви, е хубаво, защото всяко отклонение, аномалия трябва да има коректив", каза Иван Добрев.

За конкретния случай той уточни, че "никога в историята на линията Пловдив - Пазарджик не е имало повече от петима пътници" по нея. Затова и от фирмата пратили малък автобус с 16 плюс 2 места. Същата вечер (по разписание автобусът тръгва в 21 ч.) обаче автобуса чакали 18 души роми, които се прибирали в Пловдив от сватба.

"Макар че не съм длъжен да извърша извънреден превоз - това, съгласно нормативните документи, даже е нарушение, направих всичко възможно, за да осигуря такъв. Не е морално да оставя пътник. А и тази линия позволява превозването на правостоящи пътници. В 21,13 ч. от телефона на същия диспечер, с когото е разговарял господин Бонев, се обадихме, за да му кажем, че сме осигурили алтернативен транспорт. Той е отговорил, че вече е на жп гарата и няма да се възползва", разказа Добрев.

И за да не се стига до такива ситуации, са билетните продажби. А не пътникът да отиде в 9 без 5 и да очаква, че ще има сигурно място, коментира още управителят на "Юнион Ивкони" в Пазарджик.

Във връзка с коментара му, OFFNews отново се свърза с Бойко Бонев.

"След като шофьорът потегли към 21.10, ние се отправихме по най-бързия начин към жп гарата, за да проверим поне там за някакъв транспорт. Към 21.15 получихме обаждане от диспечера, който каза, че шофьорът евентуално може да се върне и ни забере. Щял след нашия разговор да разговаря с шофьора, да го убеди да се върне и след това пак да ни се обади, за да ни потвърди да се върнем на автогарата. Не знам какво имат предвид под алтернативен транспорт "Юнион Ивкони". Може би имат предвид това. Но повторно обаждане за потвърждение не получихме...

След като проверихме разписанието на влаковете и видяхме, че и там сме изпуснали влака за няколко минути, тръгнахме назад към автогара Юг. Микробуса на "Юнион Ивкони" не видяхме. А и те не се обадиха, както казаха за потвърждение, за да ни кажат къде да ги чакаме", коментира той.

С майка ми имахме закупени билети, уточни Бонев.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови