Осъдената Булбанк няма да променя общите си условия

Последна промяна на 12 декември 2012 в 10:00 4410 17

Един частен случай не е основание за промяна в общите условия на "УниКредит Булбанк". Това заявиха от кредитната институция в отговор на въпроси, изпратени от OFFNews по повод присъдата срещу банката на Русенския окръжен съд.

Решението на съда от 26 октомври 2012 г. гласи, че "УниКредит Булбанк" трябва да възстанови неправомерно надвзети лихви по ипотечен кредит на Пламен Стоянов в размер на 4677.68 лева плюс разноските по делото (360 лева).

Парите са надвзети след едностранно направена от банката промяна на методиката, по която се изчислява лихвата по кредита, взет от Стоянов през 2007 г. Право на това ù дават въпросните Условия за усвояване, обслужване и изпълнение на задълженията на “Булбанк”, на чиято база банката може да увеличава едностранно лихвения процент без ясна дефиниция при какви условия може да става това.

Съдът постановява, че клаузата е неравноправна, отменя нея, както и последиците – надвзетата сума под формата на лихви по кредита.

Отговорът от банката, подписан от Магдалена Иванова - специалист "Комуникации",  до OFFNews дали е направена или предстои промяна в общите условия обаче е:

"Цитираното дело е единичен частен случай и не е основание за промяна на общите условия. Независимо дали сме съгласни с него, дължим уважение към решението на съда. Това решение не е относимо по никакъв начин към отношения на банката с други клиенти. За сравнение УниКредит Булбанк има над 1.3 милиона клиенти, които ползват ипотечни или потребителски заеми, кредитни карти, получават лихви по депозити от нас и т.н."

Юристи обаче коментират, че решението в полза на Стоянов би могло да доведе до лавина от дела срещу "УниКредит" от клиенти с аналогични случаи.

OFFNews попита банката и дали сумата, присъдена от съда в Русе, вече е изплатена на Стоянов. Конкретен отговор на този въпрос обаче не получихме.

По повод броя на делата, заведени от физически и юридически лица срещу "УниКредит Булбанк" и броя на приключилите в полза на банката от "УниКредит" също мълчат.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

28.12 2012 в 06:37

В случая не е налице нито една точка от чл 16.1 от общите условия за кредита, така че банката могат само да плашат гаргите...

а ако искат, могат да си вземат вноски по старата лихва, след време ще бъдат отново осъдени да ги възстановят, при това с лихва.

16.12 2012 в 07:28

Странното е, че в ЗБКД не е посочено условие за отнемане на лиценза за банкова дейност при системно нарушаване на законите в страната (респективно осъждане от клиенти).

13.12 2012 в 17:10

Не е частен случай! Моя договор е със същите клаузи като на Пламен Стоянов. И на мен неправомерно ми вдигнаха лихвата, и аз ги съдя. Няма да им се размине, че се подиграват с клиентите си ! Ако ще и до Страсбург ще стигнем, но ще отстояваме правата си!

12.12 2012 в 14:53

Когато поисках общите им условия, ми казаха, че те са цели 300 страници!!! Въпреки че им заявих, че съм чела "Война и мир", която съдържа повече страници, тези условия така и не ми бяха предоставени. Що за високомерен тип се оказа този Левон Хампарцумян. Наглост

12.12 2012 в 14:44

Имено! Човекът не получава никакво обещетение!!! Въпреки, че на тези пари би трябвало да му тече лихва, има пропуснати ползи и т.н...

Освен това, проблемът очевидно не е ЛИЧНО на този човек, че да осъдят банката само за неговия случай. Примерно, ако бяха нещо технически объркали само неговата сметка.. А то е практика!!! Сега трябва, по всички закони на логиката, автоматично да я осъдят да върне парите и на останалите ожилени от същата схема.

Обаче... ИЗМАМАТА е легален бизнес в условията на съвременната икономика и особено банковата система.

12.12 2012 в 14:40

Много грешно изказване. Банката е надвзела тези 4 хиляди и нещо и дължи ВРЪЩАНЕТО ИМ! А разноските, не само държавна такса, но и очевидно за адвокати, са в размер на 360!

12.12 2012 в 14:36

В правото си да не вярваш, Добри... Любо е направил доста и прави доста за банковите клиенти да ги информира, за да осъзнаят правата си. Не Любо трябва да направи промените... А НИЕ, гражданите да изискваме ТЕЗИ ПРОМЕНИ!!! Което в момента се опитваме да правим.

12.12 2012 в 14:33

А тогава Кунева беше...? И направи по въпроса...? Лесно е сега да казваме какво трябва, да го беше направила когато заемаше съответния пост. Радвам се, че сте се появили тогава г-н Христов, но всичко до тук ме кара да мисля, че за пореден път само си говорим, когато не сме на власт, с цел да сме...

12.12 2012 в 14:17

Мисля, че Любо се е изказал повече като гражданин а не като политик. Любомир Христов, започна битката за равни права между банкови клиенти и банки много преди Меглена Кунева да се появи на българския хоризонт с нейната партия. Нека дадем заслуженото на г-н Христов, който ясно посочва проблемите в банковата система. Заслужава нашето уважение... Нали?

12.12 2012 в 14:15

Здравей Добри,

Любо Х се появи на 30 април 2010 г. - ето тук: http://bit.ly/TOSJhj

Пожелавам ти да нямаш кредит в Б-я

Весела Коледа