Митко Пайнера: Чалгата движи напред музикалния бранш

Последна промяна на 31 януари 2013 в 15:25 5885 105

Митко Димитров, по-известен като Митко Пайнера, собственик на телевизия
Митко Димитров, по-известен като Митко Пайнера, собственик на телевизия "Планета". Снимка: БГНЕС

Поругаването на най-слушаната музика в България е добър начин за много хора да предизвикат интерес към себе си. Но истината е, че това е музиката, която движи целия музикален бранш в България напред.

Това пише в свое открито писмо шефът на музикалната компания "Пайнер" и телевизия "Планета" Митко Димитров, по-известен като Митко Пайнера.

В дългото писмено обяснение подписаният като "инж. М. Димитров" изразява огорчението си от обществените атаки, които предизвика новината, че телевизията му е спечелила 2 млн. лева по европроект.

"За мое голямо съжаление не мога да определя надигналата се вълна на очерняне по друг начин освен като тъжна индикация за дълбоки и трудно преодолими комплекси в нашето общество - от комплекса срещу богатството, което “по дефиниция” се приема като порок и му се приписва нечестен произход, през комплекса, че културата в България не заема достойно място в дневния ред на обществото, за което са “виновни” феномени като попфолка", пише Димитров.

Той смята, че "тенденциозно темата на разработения от мен и моя екип бизнес проект за технологично обновяване на телевизионните канали на Пайнер медия ООД бе пренесена в друга плоскост. Пренебрегна се фактът, че и по трите телевизионни канала се излъчва само българска музика. Единият от тях - Планета фолк, е създаден изключително и само за популяризиране на традиционния български фолклор, богатото културно наследство и красотата на България. В другите два канала това се прави наред с българска музика от всички жанрове, включително и най-комерсиалния - попфолка."

По-надолу в изявлението си Митко Пайнера задава съществените според него въпроси по темата: "Защо в България има по-малко проекти, отколкото са отпуснатите европейски средства по програмата за конкурентоспособност?"; "Какво е бъдещето на една страна, в която на предприемаческия дух и бизнес нюх се гледа в най-добрия случай със съмнение и винаги се търси “далаверата”? и " Защо една индустрия бива заклеймявана, когато е печеливша?"

"Правенето на популярна и обичана музика е творчески процес и бизнес, който помага на много хора, която развива индустрията и не на последно място предизвиква творците от останалите жанрове да се конкурират с популярността й, което със сигурност придвижва напред целия музикален бранш", коментира още създателят и продуцент на десетки популярни имена в попфолка и стотици печеливши албуми.

Накрая обяснява защо фирмата му е решила да се откаже от финансирането по програма "Конкурентноспособност" - срокът, в който можели да ползват субсидията, се забавил прекалено дълго и решили да закупят техниката за телевизия "Планета" със собствени средства.

Писмото завършва с обещание към "нашите многобройни почитатели и поддръжници":  "Ще продължаваме да заснемаме и показваме красотата на България, нейните исторически и културни забележителности, фолклора, както и най-слушаната музика от жанра попфолк, с най-високо качество и максимална резолюция на видеосигнала, за тяхно удоволствие и за наше удовлетворение!"

Пълният текст на писмото

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.02 2013 в 20:57

Хехе, новите сталинчета и хитлерчета... :)

Гледам почти сте стигнали до Белене и свинете. Нооо все още има какво да се желае - Аушвиц и Гулаг все още не са толкова близо, колкото и да се напъвате в тази посока... Е, талантите са ви налице, куца ви само пропагандата, но не сте много далеч от Гьобелс. Та, дерзайте, младежи! Има надежда скоро да ги стигнете.

02.02 2013 в 08:02

Даа, такива като Поля само гилотината ги оправя, понеже не е измислен още по-малко инвазивен начин да ти сменят главата с нова, по-умна, и по-умерено бъбрива, но... Хм, ще почакаме, може пък да измислят нещо съвсем скоро, че да не се налага да изпадаме във варварщина, пък била тя и най-красноречив белег на демокрацията ;)

02.02 2013 в 00:55

Рекох да намина от тук за малко. Ей, туй Поли не се дава :) Започна да ми става симпатична... То и мъжко име да използва не може да скрие женствения финес и усета за справедливост, демокрация, пазарна икономика, плурализъм, тоталитаризъм, педагогически подход при формирането на добър вкус и така нататЪкА , и т.н. Изобщо съм възхитен и ударих един лайк за нея <3 Поздравление за будното гражданско общество!!! Като четох за демокрацията ми направи впечатление, че Перикъл и Тато са отявлени демократи, както и самия соц. си е управление на народа (диктатура на пролетариата), демокрация демек... Гледам да се възползвам от плурализма, че знам ли, утре може да ударят савака. Когато заобикалящият ни свят е красив, това оставя красиви отпечатъци върху всеки. Всяка малка подробност е важна за доброто възпитание. Нали така, Поли :) Бъдете все така будни, скъпи сънародници и помнете, че сме едно голямо семейство <3

01.02 2013 в 21:11

И как точно, малки дикататорчета, ще вземете парите на някого, който не ги откраднал? Като ги експроприирате ли? Или като ги национализирате?
:) :)

Значи, за развитието и то веднага на всичката нормална музика, пречи само чалгата, така ли? Що ми се струва, че изпускате два главни фактора - талант и творчество, т.е. излизане от "запека"? Без тях, не само чалгата да спре, а и тишина като в космическия вакум да настане, развитие не само на нормалната, а и на която и да било музика няма как да има.



п.п.
Арх. казва:
1 февруари 2013 в 18:18
"В по-добрия случай си защитаваш вечерята…"
Арх, заработвам си вечерята с много по-приятна и далеч по-полезна работа. А онова за интелекта... сори, и най-умните се лъжат понякога, че имитацията на нещо е самото нещо. Още повече, щом до тук така и не разбра, че не спорим за чалгата и каква е тя, а за принципи.

01.02 2013 в 20:39

Дани, не можеш да наложиш на когото и да било да се съобразява с вкусовете ти или пък липсата им. Това е демокрацията, това е пазарната икономика. Харесва ни, не ни харесва, така стоят нещата. Не може да искаме само меда, редно е да понесем и жилото, че и отровата им. И да се справяме с тях, без да нарушаваме демократичните и пазарните принципи. Всичко останало, зад каквито и доводи да е скрито, е връщане назад към тоталитаризма. Номерът е в цялата тази пазарно-демократична среда да се създадат условия истинската култура да излезе на преден план и измести чалгата. Друг начин няма. Докато се борим за плурализъм, за демокрация и за място под слънцето на всичко законно, значи не можем да забраняваме това, което е законно, независимо колко хора не го харесват. Единственият начин то да изчезне, е, да направим така, че все по-малко и по-малко хора да го търсят и харесват. Това, обаче, значи да се създадат такива продукти на този културен пазар, които да са по-привлекателни от него или да възпитаме предпочитания към тези други продукти от пазара. Това, обаче, със забрани и с директиви не става.

01.02 2013 в 19:18

Да, разбира се, че е хубаво да спреш притока на кръв до някой орган, ако искаш той да атрофира, това е сигурно. Както и, че в това финансово да поощряваш средства за разпространение на разврат е извън пътя за всяка нация, затова и се радвам, че някак-си нещата се случиха и тази безумна субсидия беше спряна. Иначе щеше да е напълно в ущърб на обществото като цяло. Май..та им на няколко филии с лютеница повече, които някой щял да си намаже и изяде в тази държава...ама то кой, кой...на Митьо Пайнерчето от паничката ги взехме... Сега ще трябва да изтегли някой лев от собствената си сметка за да си купи лампички, бедничкият... :(

Обаче това е половината на проблема... Другата половина е също толкова важна и късае просвещаване на обществото в реални ценности. Това става с личен пример и...други усилия, обаче друг път, че вече ме домързя да кълва тук на този телефон буквички, не е много приятно...

01.02 2013 в 18:45

Вземи парите на тоя пайнър, и ще си махнал спринцовката с отрова от вената. Чалгата не може да просперира сама, без изкуствено външно напомпване. Не може и спонтанно, от "истински творци", понеже всъщност НЕ Е народна музика. Съвсем авторска си е, със всички последствия и ползи за авторските права. Тя изобщо не може без единния мощен център, който вече съвсем очевидно, е чисто политически инструмент. Така и ще се развие веднага всичката нормална музика, която сега е затисната съвсем съзнателно с това.

01.02 2013 в 18:20

Поли, аз не съм от София, сега живея в София. В родния ми град, където живеят няколко десетки хиляди души, има около 5 големи дискотеки, където всичко освен чалга е изключение. Там не знам какъв социален живот може да води човек, който не харесва чалга, да не използвам по-груба дума.
Когато съм в София, всеки ден изминавам бул. Витоша пеш на връщане към вкъщи. Обикновено привечер. И всеки ден, Поли, без изключения, чувам отнякъде чалга песен. Не преувеличавам. Това при условие, че аз не съм човек, който излиза често, да не кажа никак. И пак не мога да се измъкна от това да я чувам. А ако нямах собствено предпочитание към дадена музика? Или ако исках да съм вечер някъде навън, как да се спася от тая чалга? И защо аз трябва да правя компромис със себе си, за да може някой си да печели пари? Да оставим начина, по който ги печели...

Защо не се замислиш?

01.02 2013 в 18:18

В по-добрия случай си защитаваш вечерята... В по-лошия ( за теб) просто си губиш времето да ме убеждаваш на пресекулки ту в наличието ми на интелект, ту в липсата му и поддържаш тук "огънят жив", за което струва ми се вече ти благодарих ;)

На мен чалгата ми е по настоящем безразлична тема. Беше проблем в България преди няколко години, но сега гледам, че естествено си отшумява. Получи се насищане. Не е вече модно да си прост, откакто простотията биде издигната в култ за всеобщо осмиване и поругаване в лицето на... всички знаем кой ;)

Ако се подвизаваш тук за да си мериш това....дето по принцип не би трябвало да ти е в наличност изобщо, с това, което аз със сигурност нямам..ще те разочаровам, че скоро смятам да ти отнема тази възможност :)

Амбициите са хубаво нещо само, когато са насочени в правилната посока.

01.02 2013 в 18:03

Разбира се, с този интелект и с 24/7/31 седене в нета, как няма да ме разбереш. Дори и с вменяване на подражание. Но това, че на теб някой ти плаща, за да лаеш тук непрекъснато, не значи, че и останалите са се възползвали от нечия оферта като теб.