Художници се обявиха против новото лого на България

Последна промяна на 31 януари 2013 в 19:28 3597 5

Председателят на СБХ Любен Генов, Снимка: БГНЕС
Председателят на СБХ Любен Генов, Снимка: БГНЕС

Новото туристическо лого на България е в ущърб на националната графична идентичност. Това заявиха в четвъртък от Съюза на българските художници (СБХ) в отворено писмо до президента Росен Плевнелиев и до министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

„Ние, художниците от секция „Рекламен дизайн“, секция „Графичен дизайн“ и секия „Дизайн“ към СБХ, изразяваме категоричното си възмущение и несъгласие с крайния визуален продукт, наречен „Туристическо лого на България“, част от проекта „Бранд България“, пише в отвореното писмо председателят на СБХ Любен Генов.

По думите на Генов налагането на новото лого е в ущърб на националната графична идентичност, както и на културните, естетическите и академичните норми и ценности, завещани от традицията на българската приложна графика и дизайн.

В отвореното писмо е приложено и становището на секция „Графичен дизайн“, според което графичният подход е посредствен, а шрифтът е претенциозен и тромав и „не отговаря на ценностите в българската кирилица“.

„Това лого може да е адекватно на посредствената визуална среда в България, но чрез своята антиестетика не се очаква положителен ефект и подсъзнателен рефлекс в зрителя“, обясняват още специалистите по графичен дизайн.

Въпреки художествените несъвършенства, това, което най-много притеснява членовете на СБХ е, че тяхното мнение не е било потърсено при създаването на новото лого на България. В съюза не е постъпвала и информация за провеждането на конкурс за създаване на лого, което не би било чак такъв проблем, ако не рефлектираше директно и очевидно в качеството на художествения продукт, посочват още от СБХ.

В средата на януари беше представено новото лого на България, с което страната ни ще се рекламира в чужбина. Логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма “Регионално развитие”. Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави, а работата им е отнела 2 години.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

01.02 2013 в 15:37

Ами на скапан туристически продукт (прочухме се като секс- алкохолна дестинация)- скапано лого.
SORRY!

31.01 2013 в 23:13

Не бееее , требва логото да е един мутрак(може и да прилича наБате Бойко малко) , у БМВ кабрио с чалгаджика на предния капак , и море и планини отпреде и отзаде . Отгоре може и слънце като омлет да има . Пенсионери и Радомирски панели не требва да се слагат. Може само калакана на оня блок у Каварна с.... там с некой от рокаджиите.

31.01 2013 в 22:30

Новото лого докарва на омлет рисуван от далтонист.

31.01 2013 в 22:08

Така, де, я да по-добре изгорим юргана, вместо да унищожим бълхите! Па, ако запалим и къщата.... ехааааа, ни една бълха няма да има никакъв шанс.

31.01 2013 в 19:43

Точно така, точно така - БРАВО!!! :)

Това лого е просто излагация!!! Надявам се никога, никой чужденец да не го види!!!

Съгласна съм с конкретните критики на колегите художници и... АМАН ОТ ТЕЗИ НАГЛИ И НЕДОДЯЛАНИ КРАДЦИ НА ПАРИ ПО ЕВРОПЕЙСКИ ПРОГРАМИ!!!

Изобщо тези европейски програми ни видяха сметката на цялата държава! Привлякоха и образуваха мрежа от безнаказани мошеници във всички сфери... Пфу!