Художници се обявиха против новото лого на България

Вероника Шербанова 31 януари 2013 в 19:28 4342 5

Председателят на СБХ Любен Генов, Снимка: БГНЕС
Председателят на СБХ Любен Генов, Снимка: БГНЕС

Новото туристическо лого на България е в ущърб на националната графична идентичност. Това заявиха в четвъртък от Съюза на българските художници (СБХ) в отворено писмо до президента Росен Плевнелиев и до министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

„Ние, художниците от секция „Рекламен дизайн“, секция „Графичен дизайн“ и секия „Дизайн“ към СБХ, изразяваме категоричното си възмущение и несъгласие с крайния визуален продукт, наречен „Туристическо лого на България“, част от проекта „Бранд България“, пише в отвореното писмо председателят на СБХ Любен Генов.

По думите на Генов налагането на новото лого е в ущърб на националната графична идентичност, както и на културните, естетическите и академичните норми и ценности, завещани от традицията на българската приложна графика и дизайн.

В отвореното писмо е приложено и становището на секция „Графичен дизайн“, според което графичният подход е посредствен, а шрифтът е претенциозен и тромав и „не отговаря на ценностите в българската кирилица“.

„Това лого може да е адекватно на посредствената визуална среда в България, но чрез своята антиестетика не се очаква положителен ефект и подсъзнателен рефлекс в зрителя“, обясняват още специалистите по графичен дизайн.

Въпреки художествените несъвършенства, това, което най-много притеснява членовете на СБХ е, че тяхното мнение не е било потърсено при създаването на новото лого на България. В съюза не е постъпвала и информация за провеждането на конкурс за създаване на лого, което не би било чак такъв проблем, ако не рефлектираше директно и очевидно в качеството на художествения продукт, посочват още от СБХ.

В средата на януари беше представено новото лого на България, с което страната ни ще се рекламира в чужбина. Логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма “Регионално развитие”. Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави, а работата им е отнела 2 години.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице