Приличат ли си голото тяло на Ким и зверствата на Ислямска държава

Фатима Абдулла Последна промяна на 23 февруари 2015 в 13:15 15184 8

Автор на този твърде нетипичен за арабската преса текст е ливанската журналистка Фатима Абдулла, която работи в най-големия местен вестник "Ал Нахар". Преводът е на Хайри Хамдан.

Пулсиращият задник на Ким Кардашян безупречно измести нейното присъствие и същност като жена и актриса. Почти по същия начин обезглавяването символизира същността на лидера на "Ислямска държава" Абу Бакр ал Багдади.

И двете явления се изразяват в картини, която заинтригуват много писатели и ги карат да си представят и анализират създалите се ситуации.

Ким е постоянно реагиращо тяло, Ал Багдади пък е идеология. По никакъв начин не се допуска сравнение между двата клипа, съответно двете събития, освен задълбочаването в екстремизма на всяко от тях поотделно.

Също така не е допустим по какъвто и да е начин намек за възможен синхрон между Ким, чието тяло е блестящо с голотата си, и Ал Багдади - с крещящите призиви за повече екстремизъм и заплахи за поробване, разпъване на кръст, линчуване и фотографиране на отрязаните глави.

Ким привлича любопитните погледи към своето обаятелно тяло, към своята плът. Тя през цялото време провокира защитниците на личната свобода, както и тези, които осъждат и порицават тази свобода.

Ал Багдади пък на свой ред провокира реакциите на различните държави, което води до създаване на „коалиция”, но само в неговото въображение. И до днес шефът на ООН си остава напрегнат.

Разголването на Ким е обратната страна на престъплението на Ал Багдади, което му гарантира извършване на жестокости без страх от ответни мерки и наказания.

Плаващата лудост на Ислямска държава е повод за нейното установяване и разширение, както голотата на Кардашян се превръща в повод и начин за приковаване на вниманието на света. Именно отвличането на вниманието е общият знаменател между двамата екстремисти. Първата - чрез голотата си, вторият - чрез обявяването на Халифат.

И двамата предлагат картини, които не могат да се тълкуват формално. Сякаш Кардашян показва задника си в качеството си на краен феминистски екстремизъм и в отговор на екстремизма на Ал Багдади, който пък иска покриване на женската плът и завоалиране на женската чаровност. А Ким като че ли е проповедник за освобождаване на женското тяло от оковите дори на дрехите, за да преодолее всички забрани, окачествени като „харам”.

Целият свят бе мобилизиран поради двете тенденции, всяка от които е комплекс при степенуването на абсурда.

От една страна предоставянето на тялото за всеки, който го пожелае, е насока към разврат и безсрамие. В същото време обаче е и прекаляване с желанието за осъществяване на преврат срещу една доктрина.

Така е и в другия случай - отрязват се главите и се забучват на кол, жените се бичуват, или ги чакат удари с камъни до смърт.

Неоправдано е тялото на Кардашян да се споменава в сравнение с жестокостите на Ислямска държава.

Въпреки това е възможно двете действителности да се пресичат в желанието си да потвърдят еволюцията на разединението.

Естетиката е символ на стройното тяло на Ким, а видовете извращения и разрушаването са спътници на идеологията на Ислямска държава.

Трудно може да бъде пропуснат двойнственият залязващ подход, без да се има предвид комплексната интернационална форма Ким-Ал Багдади, прилягаща на всички настроения. Пълното разкритие и западният експорт на изкушенията, както и безсрамният екстремизъм и освещаването на ислямофобията в арабския свят.

Двете действащи картини са противоречиви - заради преекспонирането на изложението на мислите им. Както позитивизмът е антипод на негативизма, въпреки че и двете понятия са с еднакъв състав, но са противоречиви в своите действия и цели.

Ким-Ал Багдади са противоречиви енергии. Те обаче успяват да объркат сметките и да насочат много хора към своя фундаментализъм. А той е изграден на основата на нихилизма на Ал Багдади, но и на прославянето на същия този нихилизъм чак до степен маниакалност при явлението Кардашян. Това, според тях, би трябвало да води до превъзмогване на последствията, вариращи между овации и отричане до краен предел.

На Ким й хрумна да тероризира света със своето тяло.

На Ал Багдади пък му скимна да малтретира и да привлича вкамененото невежество като тиранин.

Няма основа за уеднаквяване на двете картини при това категорично противоречие в тяхната структура.

Поведението на Ким е изградено върху нейния индивидуализъм. То трудно може да бъде обобщено, въпреки опитите за повсеместна имитация.

Поведението на Ал Багдади обаче е разрушително, предизвикващо само лоши неща и задълбочаващо изопачаванията във всеки един аспект на живота.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.02 2015 в 00:33

В първия момент си помислих, че става въпрос са голото на тяло на Ким Чен Ун...

24.02 2015 в 14:06

Ебати тъпата статия. Покъртително тъпа... За какво изобщо става дума. Да не би да сравняват голо дупе и отрязана глава? Май нещо такова а?

24.02 2015 в 09:50

И по големи глупости съм чел,но тази ми доказа за пореден път,колко века трябва да минат,за да се изравни цивилизационно ислямското мислене със западните нрави.Никога.

24.02 2015 в 01:17

Uranus, за колко точно арабки се сещаш, които да се показват полу-голи? Защото тук паралелът е между два вида екстремизъм все от арабска страна! Мюсюлманите категорично забраняват показността, а също отричат масовите убийства (не говоря за фанатиците)

24.02 2015 в 01:12

Доста силен текст

23.02 2015 в 15:50

@Uranus, в кръга на шегата - да видя голото тяло на Ким си беше истински терор и ужас :)

А че е абсурдно твърдението - такова е.

23.02 2015 в 14:30

Пуританството ще си е пуританство. Вярват, че по някакъв начин забавлението и сексуалността пречат на духовното издигане - което е доста заложено в ислямската култура, с тия 5 молитви на ден. За кръвен пуритан, това жена да е свободна да използва тялото си за да печели, точно както всеки може да използва всеки талант или каквото го прави щастлив, изглежда невъзможна. Ким не тероризира никого, това е доста грубо изказване, особено като тя далеч не е едничката, която си прави кариера от тялото.

Някакъв кликбейт е тая статия, дай да сложим голо тяло, Ким (а не Алексис Текстас, например) и ИД в заглавието, със сигурност ще го кликнат хората и ще гледаме парите да идват -_-

23.02 2015 в 13:42

Абе с всичко ще се съглася, само няма да се съглася с паралела тук. Такъв просто няма. Голото тяло не упражнява насилие: ако искаш го гледай, ако не искаш - недей. Свобода и личен избор. Докато отрязване на нечия глава си е откоровенно, чудовищно насилие, където жертвата нито е съгласна с действието, нито има избор. Интересно беше да видя гледната точка на мацката, но за жалост в главата й е пълна боза. Някой трябва да вземе да й го каже. Т'ва е.