Първите коментари за падналия МиГ-29: Важното е, че пилотите са живи и здрави

Владимир Йончев 26 април 2012 в 12:48 3001 2

МиГ-29
МиГ-29

Интервю с Красимир Грозев, редактор на сп. „Аеро“

Г-н Грозев, от броени минути е информацията за падналия самолет МиГ-29. От наличната информация могат ли да се правят изводи какво се е случило?

О, не, в никакъв случай не могат да се правят изводи. Предполагам, че в близките часове ще има официално съобщение, в което ще бъде казано каква е първоначалната теория за случилото се. Но какво е станало във въздуха, със сигурност ще се знае в края на едно изследване, което отнема около месец. В момента не могат да се правят спекулациии. Най-важното е, че екипажът от двама пилоти е жив и здрав.

Засега наличната информация е, че самолетът се е запалил във въздуха – това твърдят очевидци.

Може да има няколко причини за това. Причините може да са чисто технически – отказ на машината. Нещо да е станало, докато той е летял. Друга версия - напълно възможно е самолетът да е глътнал птици, което е голям проблем в авиацията- спомняте си преди 2 години инцидентът в Ню Йорк, когато пътнически самолет се приземи аварийно в река. Тогава по време на излитане самолета гълта птици, което разрушава двигателите му. Възможно е да говорим за такъв проблем, възможно е да говорим за друг тип отказ. Но в момента коментираме свидетелски показания, че самолета е горял във въздуха, които дори не сме сигурни дали са истина.

Това че пилотите са успели да катапултират, е хубава новина.

Да, така е. Екипажът е преценил, че ситуацията е такава, че не могат да се приземят със самолета. Предполагам са преценили, че летят над ненаселен район и затова са се катапултирали така спокойно, че падащата десеттонна машина няма да навреди на никой на земята. Трето – МиГ – 29 разполага с едни от най-добрите катапулти, катапултната седалка е една от най-добрите в света. Тези три фактора в случая са важните.

След загубата на този самолет с колко военни самолета оставаме?

- Трудно е да се каже това. В Граф Игнатиево има 2 ескадрили. Едната е с МиГ-29, другата е с МиГ-21. 2007-2009 г. По договора с руската фирма РСК МиГ беше удължен ресурса на 16 изтребителя МиГ-29. Договорът беше приключен в средата на 2009 г. От тези 16 машини 12 са едноместни, 4 бяха двуместни. Падналият самолет е двуместен, точното му име е МиГ-29 УБ. Загубата на един самолет в случая не е най-важното, важното е, че пилотите са живи и здрави.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!