Очарователните пернати аристократи на Кристина Стоянова
На 27 ноември в Червената къща на ул. "Любен Каравелов" №15 бе открита изключително кратката, но много приятна изложба на птици на Кристина Стоянова.
На нея всеки можеше да разгледа отблизо творенията на младата авторка, носителка на първата награда за компютърна графика от „Компютърно пространство“ 2013, както и да си закупи някое от тях за скромна сума.
В изложбеното пространство се срещаха всякакви по размер и настроение крилати: от малки и весели, наперени и енергични - до надути и аристократични, лениви и налудничави птици, които те гледат отвисоко, окачени по стените като барони и баронеси от пернатото царство.
Според мен някои от 2D графиките спокойно можеха да излетят от рамките си и да застанат сред придворната свита на Червената кралица от "Алиса в страната на чудесата", без тя дори да забележи и да заповяда да ги обезглавят, но за междужанровите преплитания друг път.
Снимка: Антонио Георгиев.
"Проблемът беше, че по никакъв начин не можех да седна и за час-два да нарисувам нещо набързо и да го завърша. И така всеки един образ го рисувах по седмица, две, месец – сума ти време, докато сглобя нещо, бях все недоволна, гледах всеки милиметър. Затова реших да избера птиците, които можеш, ако рисуваш по натура, да ги направиш бързо. Казах си, че те ще са моят обект, с който ще се уча да работя с компютърна графика", заяви авторката пред събралата се публика, като обяви, че това е краят на нейният "птичи период" и ще се насочи към нещо друго.
За съжаление експозицията може да бъде видяна само до края на деня, а входът, въпреки че е безплатен, се осъществява с предварителна регистрация и принтирана покана - за това трябва да пишете тук: entrance@computerspace.org. Въпреки че ако много, много се помолите да разгледате за малко, може и да ви пуснат без такава (но не сте го чули от мен).
В Червената къща отново до утре вечерта можете да видите и да се докоснете до няколко иновативни и забавни джаджи и приспособления. Така например може да пробвате чисто нова, все още в разработка, компютърна игра и да разговаряте с човека, отговорен за нейната визия.
"Всичко, което е рисувано, без самия персонаж, който е дело на нашия 2D автор, е правено от мен. Персонажът в случая е една жена, върху която сме сложили няколко различни маски и сме ги оцветили в различни цветове. Играта за момента още не е пусната, а е прототип. Професионално се занимаваме с това от вече 4 години, като специално тази игра е разработена на Global Game Jam 2015 – за 48 часа. Това беше първоначалната версия, тогава се хванахме с екипа лятото, започнахме да сменяме час по час графиката, добавяме нови неща към това как се движат персонажите, как работи самата игра", коментира Борис Стоянов от студио "Greed For Gravity", занимаващо се с разработка на мобилни и компютърни джитки.
Играта може да се играе от четирима души едновременно.
Той обясни, че в България има много добри разработчици на игри спрямо световния пазар, но повечето работят за чужди проекти, тъй като независимите продукти се правят предимно в свободното време на хората поради липса на пари и възможност. Игра като демонстрираната може да отнеме около седмица и половина целодневен труд, който е невъзможен за работещи хора.
Желанието на артиста е на първо време да изкарат творбата си за Steam, Xbox и Wii и да изградят стабилен бизнес модел.
Освен играта може да пробвате няколко машинарии, които ви дават контрол на компютъра или конзолата ви само с движението на ръката си, без да се докосвате до тях, едни страшно яки очила, 3D химикал и още занимателни технологични джунджурии.
Истинските ви ръце контролират компютърните - доста е джедайско.
Яките цайси, които може да пробвате как работят.
В програмата за утрешния ден на събитието, организирано от "Computer Space", се включват и няколко семинара:
В "Дизайн на интерфейси на мобилни и онлайн игри" от 10:10, в 11:20 ще се говори за мобилните игри в неформалното обучение на млади хора, а в 11:40 започва дискусията "Направил си чудесна игра на Game jam. Сега какво?"
Програмата продължава със семинар на тема "3D анимация и електронна музика - някои от номинираните Проекти на „Компютърно пространство". Той започва от 13:30 часа с дискусия за създаването на филма “The Workshop“ с гости от Великобритания, а в 14:10 часа Георг Кралис от Гърция ще говори за отражения от миналото - 3D рендъринг.
В 14:50 ще чуем електронната музика Mutatio от Турция, а веднага след това от 15:20 часа ще чуем всичко за любовта в историята на Рей, разказана от Атила Миклоси от Австралия.
От 16:15 часа ще си говорим за "Компютърното изкуство по света" с преглед на списание 3D Artist и неговата насоченост в образованието, професионалната общност и споделянето в сферата на компютърната графика. Между 16:55 и 17:35 часа Анди Ломас от Англия ще ни представи морфогенетични създания, вдъхновени от биологичните 3D форми.
Накрая на деня предстои семинар "3D дизайн на герои" от 17:50 до 19:00 часа, където ще се обсъди дизайнът на собствени играчки.
Входът за всички събития е безплатен. Необходима е предварителна регистрация и потвърждение. Изпратете данни за своите име, професия, телефон и кои събития бихте посетили на entrance@computerspace.org. Носете получената покана.
Презентациите са на български или английски език, което е упоменато в програмата.