Участниците в конкурса “Сайт на годината” ще получат обратна връзка за сайтовете си от над 30 уеб експерти

Последна промяна на 26 септември 2019 в 15:16 1013 0

Остават около 15 дни до крайния срок за участие в конкурса “Сайт на годината”. Кандидатстването за единствената българска уеб надпревара ще бъде отворено до 10 октомври като участниците могат да се включат в до две от общо единадесетте категории в нея.

Конкурсът се организира от “Фондация за активно развитие на уеб“ и цели да привлече вниманието върху качествените интернет проекти, както и да докаже високия стандарт на онлайн бранша в България. През тази година фокусът ще е върху коментарите и обратната връзка, която всеки участник ще получи от журито, включващо над 30 водещи експерти по програмиране, уеб дизайн и дигитален маркетинг от цялата страна. Нещо, което ще увеличи значително стойността на конкурса дори и за проектите, които няма да спечелят.

“Всички знаем, че “Сайт на годината” е най-доброто място един сайт да се представи на общността ни и ако е на високо ниво - да получи аплодисменти. Аз обаче горещо препоръчвам и на онези разработчици, които се съмняват, че проектът им ще спечели награда, също да се включат, защото всички сайтове тази година, освен оценка, ще получат и коментар. Това е най-ценното за участниците, независимо дали коментарът е добър или лош. Победителите ще разберат, че са най-добрите сред участващите проекти. Останалите ще разберат защо не са и как да го постигнат.” - коментира разработчикът на уеб приложения и член на журито Даниел Лидиянов, според когото покрай участието в конкурса по традиция се зараждат и много нови партньорства.

Тазгодишното издание на надпреварата ще оценява и чуждоезикови проекти, създадени от българи. Новост са и категориите за иновативни проекти в области като виртуална реалност, изкуствен интелект и отворени данни. Останалите категории включват сайтове на фирми, на институции и физически лица, както и такива на каузи. Отделено е и специално място на мобилните приложения, блоговете и електронните магазини.

“Тази година критериите са по-детайлни, в сравнение с миналата и причината за това, е че интернет се развива постоянно и ние трябва да сме в крак с него. Включването на категории за иновативни проекти, както и на чуждоезикови сайтове, създадени от българи също има за цел надпреварата да отразява динамиката на развитие на уеб бранша” - информира Жюстин Томс, основател на конкурса.

“Едно от най-важните качества, които ще търсим в сайтовете, е клиентът да не остава притеснен от използването на един уеб сайт или мобилно приложение. Цялата технология да е налична - това, което собственикът е обявил, да работи без проблем и без излишни действия. Едно от базовите технически изисквания по отношение на сигурността е сайтът да има ssl сертификат. От там нататък има доста по-специфични технически изисквания.” - разказва уеб разработчикът Константин Рачев, който е и един от оценяващите техническата страна на кандидатстващите проекти.

Победителите в конкурса ще получат престижното отличие „Сайт на годината“ за съответната категория, уникална статуетка и грамота на церемония, която ще се проведе на 7 ноември. Журито ще даде и специална награда за принос в развитието на българската уеб среда.