На 82 г. почина Фердинанд Пиех - патриархът на Porsche, който превръща Volkswagen от борещ се за оцеляване производител на автомобили в компания от световен мащаб.
Пиех е внук на пионера в производството на спортни коли и на модела Beetle на Volkswagen Фердиданд Порше.
Той е издъхнал в неделя в Розенхайм, Бавария, а кончината му оповести съпругата му. "Съпругът ми ... почина внезапно и неочаквано на 25 август - казва Урсула Пиех - след живот, белязан от страстта към колите".
Пиех колабирал в ресторант в Розенхайм пред очите на съпругата си Урсула. Починал в болница.
Роденият във Виена Пиех е брилянтен машинен инженер, който ръководи VW от 1993 до 2002 г., преди да оглави надзорния съвет на компанията.
Пиех започва кариерата си за "Порше" през 60-те години на миналия век, след което, през 1972 г., се прехвърля в Audi - част от групата на "Фолксваген", а автомобилът се превръща в достоен конкурент на Mercedes-Benz и BMW и благодарение на нововъведенията - дело на Пиех, сред които олекотените алуминиеви конструкции, първите TDI двигатели, първата по рода си 4х4 система в лек автомобил (Quattro).
Оглавява VW през 1993 г. и за 9 години превръща загубата на компанията в размер на 1 милиард евро в 2.6 милиарда евро печалба. Империята се разширява и вече включва Seat, Skoda, Bentley, Audi, Porsche, Bentley и Ducati, както и камионите MAN и Scania.
През 1969 г. Пиех обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г. Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.
Пих стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат. Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.
Оттегля се от управленските постове във "Фолксваген" през 2015 г. Шест месеца по-късно започва "Дизелгейт". Установява се, че компанията е програмирала милиони автомобили така, че чрез манипулация да бъдат преодолени тестовете за вредни емисии и избухва огромен скандал. След оттеглянето си Пиех продава по-голямата част от дяловете си в компанията на брат си Ханс Мишел. Пиех запазва 14,7% от собствеността на "Порше" (около 1,1 милиарда евро).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Задържаха руски кораб за умишлена повреда на кабел между Финландия и Естония
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас