На 82 г. почина Фердинанд Пиех - патриархът на Porsche, който превръща Volkswagen от борещ се за оцеляване производител на автомобили в компания от световен мащаб.
Пиех е внук на пионера в производството на спортни коли и на модела Beetle на Volkswagen Фердиданд Порше.
Той е издъхнал в неделя в Розенхайм, Бавария, а кончината му оповести съпругата му. "Съпругът ми ... почина внезапно и неочаквано на 25 август - казва Урсула Пиех - след живот, белязан от страстта към колите".
Пиех колабирал в ресторант в Розенхайм пред очите на съпругата си Урсула. Починал в болница.
Роденият във Виена Пиех е брилянтен машинен инженер, който ръководи VW от 1993 до 2002 г., преди да оглави надзорния съвет на компанията.
Пиех започва кариерата си за "Порше" през 60-те години на миналия век, след което, през 1972 г., се прехвърля в Audi - част от групата на "Фолксваген", а автомобилът се превръща в достоен конкурент на Mercedes-Benz и BMW и благодарение на нововъведенията - дело на Пиех, сред които олекотените алуминиеви конструкции, първите TDI двигатели, първата по рода си 4х4 система в лек автомобил (Quattro).
Оглавява VW през 1993 г. и за 9 години превръща загубата на компанията в размер на 1 милиард евро в 2.6 милиарда евро печалба. Империята се разширява и вече включва Seat, Skoda, Bentley, Audi, Porsche, Bentley и Ducati, както и камионите MAN и Scania.
През 1969 г. Пиех обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г. Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.
Пих стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат. Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.
Оттегля се от управленските постове във "Фолксваген" през 2015 г. Шест месеца по-късно започва "Дизелгейт". Установява се, че компанията е програмирала милиони автомобили така, че чрез манипулация да бъдат преодолени тестовете за вредни емисии и избухва огромен скандал. След оттеглянето си Пиех продава по-голямата част от дяловете си в компанията на брат си Ханс Мишел. Пиех запазва 14,7% от собствеността на "Порше" (около 1,1 милиарда евро).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)