Еко измамата на Volkswagen довела до изхвърлянето на 1 млн. тона отрови във въздуха

OFFNews Последна промяна на 23 септември 2015 в 13:54 8224 12

Снимка www.flickr.com

Измамата, извършена от германския автомобилен гигант Volkswagen, вероятно е довела до изхвърлянето на допълнителни близо 1 млн. тона отрови във въздуха всяка година, сочат изчисления на в. "Guardian". Толкова изхвърлят общо всички електроцентрали, превозни средства, промишлеността и селското стопанство на Великобритания.

Манипулацията беше разкрита преди дни от американската Агенция за опазване на околната среда (EPA) и се състои в това, че в автомобили "Фолксваген" и "Ауди" е бил инсталиран софтуер, който прикрива истинските нива на емисиите на азотните оксиди. Механизмът му на действие ограничава работата на системите за пречистване, като активира пълната им мощност само при проверка, която трябва да установи дали се спазват изискванията за опазване на околната среда. Подобно устройство е открито при автомобили "Фолксваген" и "Ауди", произведени между 2009 и 2015 г. - дизеловите модели "Ауди А3" и "Фолксваген Джета", "Бийтъл", "Голф" и "Пасат" - приблизително общо 11 млн. коли по света, според признанието на самата компания.

След разкритието на САЩ, уличаващо "Фолксваген", изпълнителният директор на компанията Мартин Винтеркорн, който управлява от началото на 2007 г., призна измамата, извини се и подаде оставка. Той твърди, че скандалът е причинен от "лоши грешки на малцина".

В същото време, САЩ поискаха автомобилният производител да изтегли 482 000 автомобила "Фолксваген" и "Ауди" от американския пазара и този процес вече започна.

Анализ на "Guardian" показва, че в САЩ тези "дефектни" автомобили са изхвърляли 10 до 40 пъти повече токсичен газ във въздуха всяка година от определения в стандарта за нови автомобили в Съединените щати.

Акциите на компанията се сринаха с 10% във вторник. В сряда акциите на "Фолксваген" паднаха под психологическия праг от 100 евро за акция. Цената на привилегированите акции падна до 98,83 евро за брой.

Поредният удар за компания дойде във вторник, когато няколко етични фонда, които влагат средствата си по етични критерии, разпродават акции на компанията с мотива, че автомобилният производител е нарушил правилата за емисиите на вредните газове.

В САЩ само 3% от автомобилите на компанията са дизелови, но в ЕС процентът им е близо 50. Само във Великобритания вредните емисии причиняват преждевременната смърт на 5800 души всяка година. Ако вредните емисии бяха в рамките на стандарта, те вероятно биха били два до пет пъти по-малко, казва проф. Мартин Уилямс от Кралския колеж в Лондон.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.09 2015 в 00:21

Много хитро са го направили, когато се тества на дино и не се мести волана и латералния сензор, а се натоварва мотора ЕКУ-то на двигателя разпознава това и превключва на карта(в софтуера)за тест. И ответно като се дава газ и ЕКУ-то види движение на латерала и волана тогава превключва на друга карта и това е. Просто но за кратко за съжаление....

24.09 2015 в 19:19

Софтуерът разпознава комшията Марин, дето ми прави техническия преглед в Долно Нанагорнище или разпознава, че на 8 август съм решил да мина преглед? Че то програмистите им са по-добри и от екипа на Бил Гейтс, да му се не види. Как ги е изпуснал?
Или при всяко буксуване, когато имам нужда от пълната мощност, ме прецаква? Нямам такива наблюдения.
Очевидно за 10-те процента иде реч.

24.09 2015 в 01:45

Да бе, щото колите произведени във ФАЩ изобщо не емитират вредни газове.

Пиндосите просто искат да дръпнат най-мощната европейска икономика назад. И с мигрантите прилагат същия номер.

Но като се замислиш - кой печели от това? Предимно Тойота, които веднага ще заемат и тая пазарна ниша.

23.09 2015 в 19:54

”Механизмът му на действие ограничава работата на системите за пречистване, като активира пълната им мощност само при проверка…” Гениално! Изкуствен интелект! Софтуерът разбира кога е проверката и тогава работи както трябва. Нищо чудно да е разработван по БГ образец от БГ програмисти. Обяснява защо са били необходими 6 години да го разкрият.

23.09 2015 в 18:58

Питам се щом в САЩ са открили тази измама, какво правят органите в Европа? При положение че е Европейски производител би трябвало първо тук да се разкрива. Или защото Фолксваген е немска марка са бутнали подкупи на когото трябва. Ако помните по времето на Станишев имаше такива работи от страна на Сименс за личните документи и като ги питаха в офиса в Германия, те ги препращаха към Българския офис, вместо да поемат отговорност. Всичко се прави със знанието отгоре и като гръмне скандала заминават бушоните и видиш ли ръководството не знаело.

23.09 2015 в 18:43

№03 с откраднати катализатори!!!! Забележи че разни момченца по паркингите за норматив ги свалят. Полицайте ги ловят ама прокуратурата отакзва да образува дела за кражби на части....не било ясно дали са ги откраднали....

23.09 2015 в 16:08

Щом са решили да печелят на американския пазар,са длъжни да спазват съответните закони и изисквания. В този смисъл, това не е обикновена измама. Чисто престъпление си е.

23.09 2015 в 15:45

Добре, че в Перник купуват Голфове преди 2005 иначе съвсем нямаше да се диша :-)

23.09 2015 в 15:20

Ограничава се средноиндикаторното налягане и количеството на връщаните изгорели газове, т.н. рециркулация. Количество гориво, момент на впръскване, ЕГР клапан - такива работи.
Интересното е че още преди 30 години се знаеше каква е следващата стъпка при дизеловия двигател - повишаване на работната температура и ликвидиране на охлаждането. При което се получават повечко азотни окиси. Производителите се заеха с продаване на разнообразни усложнения на двигателите, но явно ще се връщаме на старата тема. Мисля, че имаше и готови успешни прототипи на двигатели без охлаждане в популярния смисъл на думата.

23.09 2015 в 14:57

Хахахаха....системи за пречистване:))))
У нас 90% от колите са с избушени катализатори...
И, обяснете моля, как софтуерно се манипулира катализатор