Законодателни промени ще защитават бизнеса от медийни нападки

OFFNews 18 май 2018 в 22:04 4281 1

Обмислят се законодателни промени, които да защитават бизнеса от нападките на недоброжелателни медии. Това обяви евродепутатът и зам.-председател на ВМРО Ангел Джамбазки пред БНТ. 

Става въпрос за нападки, които застрашават доброто име на дадена марка, като в момента, за да докажат правотата си в съда, потърпевшите трябва да докажат нанесени материални щети. 

"Нашият интерес е да има българско производство, български предприемачи във всяка една сфера. Това, от което искаме да ги защитим, е безотговорното поведение на някои медии. Показва се някой, който има репутацията на маг контактьор и казва от позицията на тази експертиза "Не яжте това мляко или този колбас". Ние подозираме, че по този начин те ги изнудват за реклама", коментира и Джамбазки. 

Проучване на "Галъп", представително за малкия и среден бизнес у нас, показва, че 55% от участниците знаят за конкретен случай, в който фирма е засегната нечестно от публикация в медиите.

Проучването е поръчано от Съюз произведено в България. Според 95% от участниците медийните нападки остават ненаказани, точно защото трудно се доказва наличието на щети. 18% от анкетираните пък свидетелстват, че са били лично рекетирани, включително от медии, а две трети съгласни, че това са чести случаи, обясни социологът от "Галъп" Първан Симеонов. 

"Социологическите агенции също получават удари в тази посока. Минава някой, каже някоя глупост и после единственият начин този човек да си получи заслуженото, защото говори глупости, е да се докажат някакви реални вреди", допълни той. 

Симеонов подчерта, че в момента има съсредоточаване върху доказване на последиците, а не върху самия акт. "Ние сме тръгнали да доказваме имал ли е актът последици, все едно актът не е бил достатъчно злонамерен", смята социологът. 

Ангел Джамбазки уточни, че в момента се прави преглед на законодателството и се проучва как са решени тези въпроси извън България, за да се намери най-добрият вариант за промени на законите у нас. След това ще бъдат внесени предложения за промени. 

"Например в Германия не е така, в Белгия също не е така. Във Франция, когато някой застраши доброто име на дадена марка или на търговско дружество, фирма, носи своята финансова отговорност. Да, пак се минава през съда, но при нас проблемът е, че трябва физическо лице да докаже щетите, които е понесло. Например представител на определен предприемач трябва да отиде да докаже това в съда. Това, което искаме да направим, е да затворим вратата на такива фалшиви новини, с които някой излиза и срива един български бизнес", каза Джамбазки.

По думите му се налагат промени в редица закони - в наказателното законодателство, в Закона за храните, законите, които засягат марките, авторските права и патентите. 

"Тепърва предстои сблъсък. Насреща ще има много интереси - на големи вериги, на външни производители, на хора, които се опитват да откраднат бизнес от България", коментира още той. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    6109

    1

    Azarael

    19.05 2018 в 12:37

    Джамбазки,
    ти змия ехидна чий интереси защищаваш всъщност,
    под празната ти и фалшива риторика "галеща ушите"
    на болшинството твои почитатели, в това лумпенизирано
    общество в тази нещастна държава !
    Ти който влезе в Европарламента с парите на ограбената
    КТБ с посредничеството на този мизерник Бареков !
    Този проектозакон не облагодетелствува ли отново
    управляващата ни върхушка, която ще постави допълнителен
    хомот и върху и без това . . . несъществуващата у нас
    свобода на словото !



     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице