Съдът върна фирмата "Евролаб" в лабораторията на ГКПП "Капитан Андреево". Ние няма да я допуснем и обжалваме решението на съда, това зави министърът на земеделието в оставка Кирил Вътев пред БНР.
"Съдът върна фирмата, която извършваше товаро-разтоварната дейност. Ние не я допуснахме. Направихме конкурс - в момента фирмите там са 6. Така е по регламент, така е и по съдебно решение", казва Вътев.
По думите му няма друг полезен ход относно товаро-разтоварната дейност и тези 6 фирми са проучени от ДАНС, а в понеделник съдът е върнал и фирмата в лабораторията - "Евролаб".
Вътев посочи още, че вече там функционира държавната лаборатория и друга лаборатория, освен държавната, "няма да се върне".
"Би било много полезно за държавата и икономически, и практически, ако тази лаборатория при определени условия, която е ползвала фирмата, остане в полза на държавата", смята земеделският министър в оставка.
Държавната лаборатория за изследване на пестициди на ГКПП „Капитан Андреево“ беше открита на 29.02.2024 г. Инвестицията е на стойност два милиона лева, а средствата са осигурени от държавния бюджет.
Държавата пое контрола след като години наред на границата фитосанитарния контрол се извършваше от частната "Евролаб".
След промени в Закона за управление на агрохранителната верига депутатите решиха да се забрани дейността на частни лаборатории на външните граници.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15925
7
28.03 2024 в 22:58
8043
6
28.03 2024 в 22:04
3028
5
28.03 2024 в 21:54
4246
4
28.03 2024 в 20:33
4246
3
28.03 2024 в 20:33
12382
2
28.03 2024 в 20:12
4764
1
28.03 2024 в 19:47
София планира ''пълна промяна'' в градския транспорт през 2026, пари за увеличение на заплати няма
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Световната банка ще помага на България за по-ефективна жп инфраструктура