Обзалагам се, че трасето на трамвай №5 няма да бъде завършено в срок до април 2023 година. Това означава, че изпълнителят ще търпи санкции. Това каза Калоян Паргов - заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС от БСП, пред Евронюз България.
Той припомни, че в резултат от негово питане от името на групата на БСП по повод на този ремонт се е оказало, че част от дейностите повторно се правят. Тоест има грешка в изпълнението или грешка в проектирането.
Паргов е получил уверението, че повторното изпълнение на определени дейности ще е за сметка на изпълнителя, а не е за сметка на самия проект, който е на стойност 40 милиона без ДДС.
Общинският съветник допълни, че има и обективни причини - този проект е правен преди две-три години.
„Заложеното КСС не отговаря на сегашните ценови условия и със сигурност ще се наложи да се ползва механизма за индексация, който МС прие наскоро и важи за всички ведомства и инфраструктурни проекти. Но извън това говорим за качество на ремонта“, обясни Калоян Паргов.
Социалистът заяви, че са напълно резонни исканията за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, като се има предвид инфлацията, енергийната криза и последствията от Ковид пандемията.
„Трудът на шофьорите е тежък, работи се в стресови условия. Натоварването е изключително голямо и те справедливо искат индексация“, убеден е Паргов. Той допълни, че сега трябва да започнат разговорите за ново увеличение на заплатите , които дори са закъснели на фона на това, че от началото на годината това се е случило в немалко браншове.
Заместник- председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност припомни, че тази година Столична община работи с дупка от 70 милиона в транспорта, въпреки че редовното правителството осигури 75 милиона.
„Позицията на групата на БСП беше, че Столична община и градският транспорт имат резерви – просто трябва да запретнат ръкави, за да спре изтичането на средства, да спре безхаберието, като това, което виждаме с ремонта на трамвай №5“, обясни Паргов и посочи, че така може да се осигурят необходимите средства, за да не се движи градският транспорт по разреден график, с оглед спестяване на пари.
По думите му не е реалистично и не е необходимо да се товари населението с по-скъпи карти и билети.
„Най-малкото защото градският транспорт се конкурира с автомобилния. Виждаме задръстванията в пиковите часове. Това означава, че не бива да стимулираме автомобилния трафик. По-скоро трябва да стимулираме ползването на обществения транспорт, който трябва да е бърз, евтин и удобен. В който пътникът да е на първо място“, изтъкна Калоян Паргов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)