bTV и Nova събират най-много пари от вота засега

Георги Савчев Последна промяна на 21 септември 2014 в 15:12 10827 12

Снимка openparliament.net

Представените в графиката средства са без включен ДДС.

От публикуваните до този момент договори става ясно, че bTV и Nova са привлекли най-много пари за отразяване на предизборната кампания, следвани от всекидневниците "Труд" и "24 часа". Това показва анализът на Института за развитие на публичната среда на Антоанета Цонева.

Институтът представя за втори път междинните резултати от мониторинга на 40 медии – електронни и печатни - 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции. Данните са с актуалност към 19 септември 2014 г. Първите данни бяха обявени на 10 септември.

От договорите, подписани до този момент, става ясно, че най-много средства са вложени за реклама в медии от коалиция “БСП - Лява България” - 512 711.7 лв. , следвана от Движението за права и свободи - 506 271,05 лв.

Справка с регистъра за даренията в Сметната палата показва, че едва 8 от 25-те регистрирани партии и коалиции, са декларирали получаването на дарения - КП АБВ, ПП АТАКА, КП БСП - Лява България, ПП Зелените, ПП Нова Алтернатива, ПП Нова България, ПП Обединена България, ПП Общество за нова България.

Към този момент КП АБВ е събрала най-много дарения, в размер на 138 363 лв., следвана от ПП АТАКА - 16 870 лв. и КП БСП - Лява България - 11 620 лв.

Още за това кои медии са спазили закона и са обявили тарифите си и сключените договори, както изисква Изборният кодекс, можете да намерите в сайта "Отворен парламент". Там е публикувана и интерактивна графика, която показва коя партия колко е дала на всяка медия.

OFFNews също е регистрирал в ЦИК и Сметната палата своята тарифа за предизборна реклама и е публикувал сключените до момента договори.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!