Ексклузивно Официално: България и Румъния са пълноправни членки на Шенген

БУЛSITCOM с нов епизод срещу клиентите си

(Ние сме си виновни)

Емил Братанов 07 октомври 2020 в 06:39 16653 0

FB на оператора

Снимка FB на оператора

Ситуационната комедия или още наричана ситком, е вид комедия, възникнала в радиотеатъра, но най-често срещана в телевизията. А в нашия случай е така: възниква с появата на сателитната телевизия по нашите земи; развива се по света с всяко занесено устройство и чиния от жадни за новини българи из чужди земи; продължава с новите ТВ-технологии за приемане/предаване – достига към 800 хил. зрители и 38 % „от официално обявения пазар” (според Макс Зиф пред tvnovini.bg) и от година на година се превръща в чиста трагедия за потребителите си.

Споделих някои размисли около т.нар. услуга в началото на август, когато се състоя мероприятието по Великия системен ъпгрейт – вследствие на който непредупредени абонати нямаха никаква картина с часове. Лично аз не съм усетил да съм обезщетен по никакъв начин. Но това вече е в миналото. В епичната сага на Оператора срещу клиентите си има прекрасна нова серия. И тя се побира в една мъничка, никаква (наистина НИКАКВА) кутийка с размери 9 х 9 х 2.5 см.
Мислех изобщо да не пиша „рецензия” на комедийния епизод и само да прехвърля десетина мнения на потребители от форума им. Истинско чудо е и това, че не е затворен и забранен, но пък на кого ли му пука (от онези в тапицираните кабинети, от които зависят нещата) какво пишат там нЕкви несретници. Които се оплакват, търпят, даже попържат понякога, ама си плащат таксите, а не се местят. И си мисля, че ние сме си виновни.

Отклонение по този повод. Ако за българи по чужбината или тираджии, услугата и предоставяните възможности от Булсата са сгодни, разбирам ги. Взимаш приемник, карта и чинията, плащаш за година време, носиш такъмите където понастоящем пребиваваш… От време на време някой близък в Бегето ти плаща таксите и ти си гледаш. Струва ми се и, че ако не работиш за левове, вероятно ти излиза и от евтино, по-евтино. Можеш да се „запишеш”, да се „отпишеш”, да минеш за някакъв период на „стендбай” като предупредиш (или не предупредиш); да вземеш от някого карта и тунер и да ги „съживиш” вместо титуляра. Наистина, няма такава свободия при другите днешни БГ-оператори. Бъркам ли, че по-важно е качеството на услугата. Понеже, щом искаш да гледаш широко и много, няма да се правиш на Андрешко; избираш, харесваш, плащаш си и трябва да си доволен. С тези, дето си зяпаме у нас, доводът за качеството ми идва по-меродавен. Но – ако съдя точно по форумните излияния – ние се оплакваме, плащаме и си стоим. А избор вече има. Т.е. ние сме си виновни. Обществената метафора, че младите гласували с краката си през Терминал 2 – в случая с телевизията, явно не се случва (навик, мързел или мазохизъм?). Затова и промените вървят само към надолу – въпреки добрите намерения на хартия и в съмнително готови технологични предложения.

Оо, да не забравя да осветля всички, които си търсят приемници с карта през сайтовете „купи-продай”. Внимание! От първа ръка: паричките ви отиват на… телевизия. Нищо няма да активирате – освен, евентуално, продавачът да е от вашия град и да има половин час за губене. Купувате апарат с карта, има реален титуляр – плащането от Петрич на Силистренски абонат не е невъзможно, но ако е имало прекъсване, трябва да имате ЕГН и други лични данни за рестартиране на услугата. А ако искате прехвърляне: само с полагане на лични подписи от стар/нов собственик в офиса.

Ако не гледате Булситкома, може би се съмнявате в белите абонатски кахъри? Ето няколко мнения от теми от форума. Най-напред за модерните „фюжън”-приемници, които „не спират”, щом навън прокапе или задуха…

Juliusceaser, 20.11.2019: „Проблемите са, изброявам: 1. Загуба на звука на всички канали след преминаваме през ID Xtra; 2. Загуба на картина и звук заради недобър контакт на HDMI кабела с входа на Fusion-а; 3. Включване на Fusion приемника, ей така от нищото, когато му скимне (особено приятно е през нощта); 4. Повечето 4K канали насичат, за което има не едно или две оплаквания от абонати, при други пък няма проблеми.”

mr77, 19.02.2020 (по повод на един от изредените горе проблеми и „разрешаването” му по неандерталски): „И на ТВ е изключена и пак се случва. Звънях в Булсатком, казаха, че не можело да се случва щом е изключено, а то е изключено, ще звъня ли да ги питам ако нямах проблем? Единственото работещо решение е ваденето на кабела, но това е тъпня.”

Понеже после ще опиша най-най-новата им технологична джаджа, която работи, но не се управлява, от личен вчерашен опит, по „трасето” на апаратурите марка „Флийнтстоун”, които се предлагат на клиентите, обобщение от тях.

Mcd, 07.08.2020: „Срамота в 21-ви век един скапан тв бокс да не могат да оправят, а спътници ще изстрелват. Единствения + на този оператор беше конкурентната цена, но напоследък и нея я вдигнаха и скоро няма да има причина да се стои ня тях. Аз лично не виждам защо да стоя въпреки, че съм от години клиент: 1. Качеството на така наречените ХД канали е отвратително спрямо който и да е друг оператор. 2. ИПТВ устройството е скапано - забива, включва се само, ХДМИ ЦЕЦ не работи, бавно е, плейването на записано предаване е лагаво. 3. Няма почти никакви записани канали - сигурно са 10% от всички. 4. Добавят се някакви малоумни руски и патагонски канали за пълнеж, а смислените канали са преместени в нов план ПРЕМИУМ ПЛЮС за да се вдига цената. Скоро чакаме ПРЕМИУМ ++, +++. 5. Интернешънъл интернета е с лошо качество и голям лаг - явно слагат тхротлинг, защото една елементарна онлайн игра не мога да изиграя - дори не е риъл тайм, а е търн бейсд. Същата игра през мобилния ми интернет ХВЪРЧИ. Цената стана твърде висока за тези компромиси - започват да ми омръзват и ще се разделяме ако не се вземат в ръце.”

Преписвам всичко това, комай някой от новите шефове да прочете тук, щом не чете мненията на тези, които му плащат таксите. С интервюта и обещания… тя, държавата замина, какво тук значи някакъв си Булситком. И ако читателят се чуди все тъй ли е било, последно мнение от препатилите. Даже с подкрепа към горките служители в офисите им (още няма омазани витрини с яйца и домати, нали).

Skalistiq, 13.12.2016: ”Искам да отправя призив към абонатите на Була, посещаващи този форум - при проблем, НЕ СИ ГО ИЗКАРВАЙТЕ НА СЛУЖИТЕЛКИТЕ в офисите. Бъдете сигурни, че всяка една от тях е постъпила на работа с желанието да бъде любезна с клиентите и лоялна към фирмата. Но същата тази фирма им разказа играта... Да отговаряш отрицателно, години наред... - в какъв човек ще се превърнеш. - Интернет - няма! Приемници - няма! Допълнителни приемници - и допълнителни няма! Дистанционни - няма! Дайсеци и монтаж на допълнителна антена - няма! Стойки - няма! Канали с НД качество - няма! НВО - няма! Фюжъни - не сме ги виждали! ИПТВ - не сме и чували... Единственото, което можем е - да Ви вземем таксата... а ако търсите нещо, любезно да ви излъжем - да наминете другата седмица.” (правописът и препинателните са запазени)

А сега да пусна новия епизод от трагикомедията. Развалиха се HD-каналите на приемника (стар „захаринчо” ZHD 210; с който можеш да подадеш картина и през RCA-чинчовете, ако HDMI кабела или чипа откажат). Проби с това-онова, викнах техниците. Отзивчиви и два дена правихме още проби разни. Трябваше да се сменя приемника (нямах късмет да е само от трансформаторчето). И… чудо! Имали приемници. Съвсем нови. Последно поколение, дет’ се вика. Кутийка 9 х 9 х 2.5 см. Вързаха я, благодарих и си заминаха, а аз хванах дистанционното да си подредя „навиците в къщата”. След два часа зяпах онемял в нищото над екрана.

Няма да градирам по важност и по глупост. Във форума има само 4 мнения за новите GM100 (едва от 2-и т.мес., да си изям и късмета) – едното е:

DevNull, 03.10.2020: „Обърнете внимание на поведението часовника на екрана като го изкарате. Иначе фаворитен списък няма. HDMI CEC няма. Има заложена някаква мултимедия която естествено не работи.”

Синият бутон, който изваждаше сигнал/транспондери – води към таймер за изключване. „Онова”, горе в небето, отдето гледаш, се открива някъде-си, но само за една позиция. Другите ги няма. Когато с „Enter”-а (или ОК) извадиш в ляво на екран реда на каналите и скролваш нагоре-надолу, за посочения канал не излиза минималното инфо къде си, какво върви в момента.

В „Списъка на каналите” (main menu) има цвят и икони за преместване, но нищо не се мести наникъде. Което е 777 и е пред 999, там и си стои, каквото и да цъкаш. Тук можеш да задаваш „Любими” (Favorits) в групи – новинарска, спортна, филмова… И точно си мислиш, че поне ще си подредиш програмите: огромна греда! Дънер на боабаб просто. Няма „Любими”. Има групи, които се вадят през „Окея”, след това „pip”, след това скрол само в дадената група. Да припомня: там пък 101 не може практически (само е „замислено”) да иде след 202. По-добре да не редиш абсолютно нищо и да оставиш „Всички” накуп. Проумяваш го след няколко часа. Иначе си на Канала (решил си, че е „Новини”), желаеш да идеш на Дискавъри (логично, или „социален” или „образователен”), тц! Не става така. Излизаш от едната група, влизаш в другата, търсиш къде е програмата там. Т.е. подреждане няма. Опитваш задаване на „бърз бутон”. Отвежда те към друга програма в друга група, която започва с буква от избрания бутон. Откъм удобство, това е най-голямата гавра с дочакалия нов тунер клиент. В „настройки на дисплея” полезно се настройва само прозрачността на менюто, в „час” има ГМТ, ала няма часовник; за показване на екрана тъй и не го открих.

Отпред на кутийката липсва ЛЕД-индикацията на кой канал си. А отзад има само ток, HDMI, един тънък жак за външно аудио и USB за записи и „глезотии” – които са в менюто, ама още не са „пуснати” от софтуера. За 4-5 часа работа „табакерата” само със странични отвори, загря като съветски ролков магнетофон отпреди половин век. Подигравка отвсякъде.

(Gagdz.com; 24.05.2016.) from Gagdz.com (24.05.2016.)


И отидох в офис да си искам стария приемник. Нямали, но и не можело. Под сурдинка: тествали новите „кутийки”, ами да, нищо не работи в тях, освен само картина и звук, ама вече други приемници няма да се дават. Зле са, много са зле, май се чака нов софтуер. Това е положението. (Картината и звукът, след половин ден опити да намеря къде е каквото искам да гледам, са единствените приемливи компоненти в кутийката.)

Както един от най-помагащите и отзивчиви на молби и въпроси във форума е написал в последното (до момента), едва четвърто мнение за супер-уреда: А бре ти май искаш всичко да работи.

Понеже съм предплатил нещичко, обещавам до края на месеца или да съм се вредил с приемник (стар/нов, но с работещи полезни функции), или до Коледа да съм напуснал театъра на трагикомедиите. Ще се предложа в роля на морско свинче на друг. Нали изобщо у нас е така: всички са маскари. Е, идва време да дам на другиго да изпитва търпението ми. Може пък да е по-сносно за двама ни. През това време ще агитирам както/където мога да изхвърлим разните фюжъни, да пробваме други илюжъни. Ще попитам КЗП те могат ли да защитят потребителите в платени безхаберия, различни от хлебарка в сиренето. По-важното е, мисля си, че ще гласувам с моите пари. Колкото и да са. И се надявам и други драги зрители да оценят гласа си.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Милитаризацията на турската външна политика я изолира