Жена бе подведена да сключи договор за козметика на стойност 1300 лева и 33 месеца изплащане след безплатна процедура от фирма за разпространение на луксозна козметика в Бургас.
За случката разказа вчера в медиите пострадалата Мая Въжарова. Днес от "Ние потребителите" коментираха, че трябва да се провери дали договорът е бил сключен в условия на прилагане на нелоялна практика.
От платформата уточняват, че е неправилно спрямо действащото потребителско законодателство да се твърди, че след като краен клиент е подписал договор за стока или услуга, няма нелоялна търговска практика.
Основателят на онлайн платформата Габриела Руменова изтъква, че ако действително бъде сключен, договорът може да бъде разтрогнат само по съдебен ред или по взаимно съгласие.
"Но обстоятелството, че потребителят е подписал договор, не е повод да се твърди, че не е налице нелоялна търговска практика. Напротив - аргумент е казусът да се изследва с цел да се установи дали той не е подписан именно в условия на прилагането на нелоялна търговска практика, например премълчаване на важна информация, принуда и други", пише тя в позиция, изпратена до медиите.
Руменова изтъква, че трябва да се вземе предвид и общия закон – Закона за договорите и задълженията, където пише, че "при воденето на преговори и сключването на договори страните трябва да действат добросъвестно преди, по време и след неговото действие." За недобросъвестност се дължи обезщетение, уточняват от "Ние, потребителите".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Люгер Химарс
Путин вероятно не е наредил убийството на Навални според американското разузнаване
Johnny B Goode
Два финландски самолета не кацнаха заради подозрения за руска намеса в GPS
Люгер Химарс
За Борисов сглобката вече е възможна, само ако всички министри са на ГЕРБ
Far Rider
Христо Иванов: Цъкаше огромна властова бомба и за да стигнем до нея, трябваше да променим Конституцията