С последните изменения от тази година в Закона за енергийната ефективност и съответно в Закона за енергетиката, при монтиране на индивидуални водомери за ползване на топла вода, същите трябва да са с дистанционно отчитане. Тези промени в законодателството се отнасят само за водомери за топла вода и не отменят задължителното отчитане на консумираната питейна вода по предписанията на Наредба №4 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Съгласно нея, отчитането на потребената вода (топла и студена) се извършва всяко тримесечие и минимум веднъж годишно от проверител. Като клиентски ориентирана компания, „Софийска вода“ АД - част от Веолия, е в процес на договаряне на споразумения за обмен на данни от водомерите за топла вода с фирмите за дялово разпределение на топлинна енергия.
Дружеството припомня на клиентите си, че проверителят обикаля адреси по график, обявен във фактурите които се изпращат, както и чрез съобщение, поставено на подходящо място - на вратите на етажната или индивидуална собственост. Посочени са точните дата, час и име на проверителя. В крайградски зони съобщенията се слагат на кметства и други установени социални места. В определения период за отчет потребителите могат да подават самоотчет чрез профила си в сайта на дружеството, също на безплатния телефон 0800 121 21 или чрез мобилното приложение („Моята вода“), в което са показани и съответните периоди за самоотчитане.
На пазара съществува разнообразие от водомери за дистанционно отчитане на топла и студена вода, за които се използват различни методи на отчитане. Обръщаме внимание, че водомерите за дистанционно отчитане на топла и студена вода не подават автоматично данни до „Софийска вода“ АД. Поради тази причина е необходимо ползвателят на такъв водомер да уреди допълнително преноса на отчетни данни със съответната фирма, от която е закупен водомерът с дистанционно отчитане.
За улеснение на своите клиенти, „Софийска вода“ АД поддържа широка партньорска мрежа от доставчици и също предлага монтаж на различни типове водомери с визуално и дистанционно отчитане. Предлаганите от дружеството водомери с дистанционно отчитане дават възможност на клиентите да проследяват ежедневната консумацията на вода в реално време. Всеки клиент, монтирал дистанционна система за отчитане от „Софийска вода“, трябва да направи регистрация в сайта на дружеството, за да има достъп до данните от системата и тяхната визуализация. В цената за монтаж на предлаганите от дружеството водомери с дистанционно отчитане е включена и услугата за пренос на отчетните данни за период от 10 години. Повече информация за услугата „монтаж на дистанционни водомери“, осигурявана от дружеството е налична тук: https://www.sofiyskavoda.bg/uslugi/vodomeri/montazh-na-vodomeri-s-distancionnno-otchitane.
"Обръщаме се към нашите клиенти при неяснота относно функционирането на системите за дистанционно отчитане или при съмнения относно легитимността на лицата проверяващи/отчитащи водомерите в техните имотите, да поискат допълнителна информация чрез безплатната телефонна линия или чат-връзката на сайта на „Софийска вода“ АД. Сигнали за установени нарушения или за неетично поведение могат да се подават и на антикорупционната линия на дружеството – 02 812 2521", съобщават още оттам.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Демерджиев: Прокуратурата става много чувствителна, ако й поискат отчетност
Започват преговорите за правителство между ГЕРБ и ДБ
Криско: Нашето второ дете е със Синдром на Даун
Криско: Нашето второ дете е със Синдром на Даун