Тролей по релсите на Шестицата или нов тунел при НДК и 22 млн. лева

Последна промяна на 09 юли 2018 в 13:23 5658 0

Столичният общински съвет решава в четвъртък съдбата на трамвай № 6 по бул. "Арсеналски" до басейна Спартак. СОС ще обсъжда два варианта - с Шестицата по стария й маршрут и с пускането на тролей по релсите й, който да свърже Манастирски ливади с Петте кьошета. 

Вариантът с трамвая в Лозенец предвижда от кръстовище ,,Петте кьошета’’ трамваите 1, 6 и 7 да влизат в транспортния подлез при НДК, като маршрут 6 продължава в тунела към съществуващата изходяща рампа. Маршрути 1 и 7 завиват на дясно на подземно ниво. Предвижда се пробиване на стената на изградения тунел под бул. Витоша и чрез късо тунелно съоръжение и рампа с дължина около 240 м, трамваят излиза на ниво чак при ул. Доспат. На долно ниво се разполагат и перони за устройване на спирки. Пероните се обвързват със съществуващия пешеходен подлез и вход-изходите от него.

Вариантът с "Нов тролей" предлага трамваи 1 и 7 да напуснат локалното платно и да се движат централно по бул. "Скобелев" над сегашните две трамвайни линии в тунела. За да стане това възможно, връхна конструкция ще удължи тунела със 100-120 метра и трамвайните коловози ще минат по нея. След спирката на бул. "Витоша" двете линии продължават по сегашния си маршрут. Трамвай 6 ще стига само до "Петте кьошета".

Оттам нататък ще продължава нов тролейбусен маршрут към кварталите Гоце Делчев, Стрелбище и Манастирски ливади, които по този начин ще имат по-лесна връзка и с втория метродиаметър. 

Вариантът с новия тролей ще струва около 7 млн. лева. Връщането Шестицата по Арсеналски с пробиването на новия тунел ще излезе около 22 млн. лева. 

Двата проекта изправят едни срещу други хората, живеещи в Лозенец и около Петте кьошета и НДК. И двете страни заплашват с протести.