Тролей да смени трамвай № 6 по булевард "Арсеналски" и да свърже жителите квартал "Манастирски ливади" с центъра на София или да се запази Шестицата до басейн "Спартак" ще решава Столичният общински съвет през май.
Главният архитект Здравко Здравков определи двуседмичен срок за симулации на трафика и натоварванията на движението при всеки от двата варианта за движението през Петте кьошета, след което те влизат за обсъждане в комисиите по архитектура и по транспорт към СОС. Това стана ясно след проведения Общинския експертен съвет по устройство на територията в разширен състав за разглеждане на проекти за Комплексно транспортно проучване за решаване на проблемите на транспорта в югозападната част на големия център в София - пл. „Македония“ – бул. „Христо Ботев“ – бул. „Ген. Скобелев“ – подлеза пред НДК – бул. „България“ – бул. „Черни връх“ – бул. „Арсеналски“.
Различните варианти са разглеждани неколкократно на предишни заседания на съвета и за тях през февруари беше проведено обществено обсъждане.
Съветът прие да продължи работата по два от вариантите: единият предвижда запазване на съществуващия трамваен тунел при НДК и трамвай № 6, а за трамваи с № 1 и № 7 ползване на съществуващата входяща рампа на тунела и изграждане на ново разклонение и нова изходяща рампа по бул. „Витоша“, и втори вариант - ново тролейбусно трасе, по бул. „Арсеналски“, заменящо трамвай № 6, което да продължи към ж.к. „Гоце Делчев“ и „Манастирски ливади“.
Колелото на Шестицата на бул. "Арсеналски" се оказа частен имот, обявиха от Спаси София. От организацията заподозряха, че това е причината Столична община да не иска да върне трамвая по стария маршрут, а на терена да се появи нова сграда.
Според проверка на архитекта на район "Триадица" обаче теренът е общински и върви процедура за съставяне на акт за общинска
собственост. Справката, включително и в Агенцията по геодезия, картография и кадастър, показала, че обръщалото до преди няколко години не е било отделен имот, а част от територията на Южния парк, която е общинска собственост. През 2016 г. имотът на обръщалото е
отделен от останалата територия на парка, тъй като е ограден от трамвайните линии. "В записа на кадастралната карта не е отбелязан конкретен частен собственик и няма данни за претенции към имота", твърдят от "Триадица".
Според Столична община тролеят е по-добър вариант, защото ще бъде удобен градски транспорт до центъра и за жителите на "Манастирски ливади-Изток", които сега си нямат връзка с централната градска част.
Решението за това от къде да минава линия 6 е свързано с това как да бъде уредено движението през тунела на НДК, за да бъде изместен трамваят по бул. "Скобелев", който в момента преминава под прозорците на живеещите там. От "Спаси София" предложиха вариант трамваите да минат по бул. "Витоша" и по "Патриарх Евтимий", което обаче не бе прието от хората в района.
Спирането на Шестицата по "Арсеналски" и линиите на мотрисите по "Скобелев" бяха променени заради строежа на третия лъч на метрото.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Главчев на Витоша по ''чистите'' пътеки