Шести тролей в подлеза на НДК, трамвай №6 няма да се връща в Лозенец

Последна промяна на 12 юли 2018 в 07:59 4932 0

Трамвай № 6 няма да се връща по бул. "Арсеналски", а ще запази сегашния си маршрут към квартал "Иван Вазов". На негово място в кв. "Лозенец" ще се движи тролей, който ще свързва "Манастирски ливади" с Петте кьошета и ще стига до Пета градска болница. Той ще минава по "Фритьоф Нансен" в едната посока, а в другата ще стане шестият тролей в подлеза при НДК. 

Около този проект се обедини мнозинството общински съветници в комисиите по архитектура и транспорт, окончателното решение ще вземе СОС на заседанието си днес. 

Вариантът с нов тролей предлага трамваи 1 и 7 да напуснат локалното платно и да се движат централно по бул. "Скобелев" над сегашните две трамвайни линии в тунела. За да стане това възможно, връхна конструкция ще удължи тунела трамвайните коловози ще минат по нея. След спирката на бул. "Витоша" двете линии продължават по сегашния си маршрут. В подлеза ще се влиза по две платна, долу обаче за колите и тролеите ще се освободят 4 ленти. Новият тролей ще излиза от подлеза при Фритьоф Нансен, тези с номера 1, 5, 2 и 8 ще продължават по бул. "Васил Левски", а девятката ще си минава по "Раковски".

Този вариант ще струва 7 млн. лева и ще може да бъде реализиран в доста по-кратки срокове. Новият тролей ще свързва кварталите Гоце Делчев, Стрелбище и Манастирски ливади с втория метродиаметър и ще играе ролята и на довеждащ транспорт до метрото. 

Вариантът с връщането на трамвая в "Лозенец" предвижда от кръстовище ,,Петте кьошета’’ трамваите 1, 6 и 7 да влизат в подлеза при НДК, като маршрут 6 продължава в тунела към съществуващата изходяща рампа. Маршрути 1 и 7 завиват на дясно на подземно ниво. Предвижда се пробиване на стената на изградения тунел под бул. Витоша, като тунелът ще излиза почти при 22 гимназия и ще затруднява движението на пешеходците, обясняват главният архитект Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. 

Този вариант е свързан и с отчуждителни процедури и е три пъти по-скъп - 22 млн. лева. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !

 
X