Електронен магазин подвежда клиентите си с мними отстъпки на предлагани от него стоки, за да ги продаде на редовните им цени. За това съобщават от онлайн платформата „Ние, потребителите“, където е постъпил сигнал от гражданин, който се натъква за пореден път на некоректната практика.
„За втори път ми се случва да бъда заблуждаван с цените на продукти, предлагани с намаление в този онлайн магазин! Избрани и сложени в количката, те губят отстъпката си!“, разказва потърпевшият.
Когато възразява срещу практиката, получава следния отговор:
„За съжаление, намалената цена е била за продуктите, когато са били налични на склад, които към момента вече не са. Направих проверка, като за посочените от Вас продукти е направена поръчка от други клиенти и към момента те не са налични на склад при нас, поради тази причина отстъпка за тях няма, и виждате реалната цена, на която се предлагат, при отваряне на самата страница на продукта, както и ако го добавите в количката. Извиняваме се за причиненото неудобство, моля да имате предвид, че за съжаление отнема повече време да се актуализират цените, когато даден продукт е бил с отстъпка, но вече не е наличен на склад, понеже продуктите са много. Винаги може да видите правилната цена на продукта, като тя е тази, която е при отварянето му на страницата или добавяне в количката.“
След като човекът е предупредил, че ще сезира институциите и потребителски организации, от е-магазина са го попитали: „Желаете ли да направим проверка дали можем да предложим продуктите на по-ниската цена?“.
Привличането на потребителя с цени, на които на практика не могат да му бъдат продадени предлаганите стоки, е нелоялна търговска практика. Това е така, защото моментът на представянето на информацията за цените, която по същество е невярна, предпоставя момента на вземането на решение от потребителя за тази покупка. Т.е. потребителското поведение на клиента е функция от умишленото адресиране към него на подвеждаща и некоректна информация за едно от най-важните условия на сделката – цената.
Съобщенията за намаление неслучайно се коментират отделно в потребителското законодателство и се разглеждат като способи за продажба. Те на практика се използват за стимулиране на продажбите, като се основават на допълнителни психологически и маркетингови трикове. Тези трикове обаче не трябва да прерастват в нелоялни практики.
В конкретния случай можем да говорим за практика, тъй като един и същи потребител съобщава за повторяемост на едно и също действие – сценарий, който всеки път се развива по абсолютно еднакъв начин.
При пазаруване от електронни магазини – след като сте натоварили е-количката с желаните от Вас стоки, винаги проверявайте каква е сумата, която е изписана до бутона "купи". Там търговецът е длъжен да посочи крайната цена, която ще трябва да платите за покупката Ви, препоръчват от „Ние, потребителите“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
WSJ: Руска зенитна ракета е свалила азербайджанския самолет
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
WSJ: Руска зенитна ракета е свалила азербайджанския самолет
Фалстарт на ски сезона: Боровец без ток, Витоша недостъпна заради непочистени пътища