Синдикат „Образование“ към КТ "Подкрепа" за пореден път настоява за мерки към спазване на дисциплината в училищата. Без да конкретизира какви са те, синдикатът коментира, че ако не се регулира дисциплината и спазването на училищния правилник, промяна към по-добри изпитни резултати няма да има. За пример е посочен дебатът дали да могат да се ползват мобилни телефони в час.
"Последният национален дебат, дали да прилагаме забраната за телефони в час, е толкова вреден, защото скоро ще постави под въпрос всички мерки и правила, записани в училищния закон, образователните наредби и училищните правилници. Българското общество трябва да приеме, че образованието е основно право и се постига чрез упоритост и трудолюбие, чрез воля за мотивация и успех, чрез градене на ценностна система. Никъде по света образованието не е било и няма да бъде социална услуга или място само и единствено за забавление", пише в позиция до медиите председателят на СО „Подкрепа“ д-р Юлиян Петров.
Той анонсира и проучване по горещи теми в образователната система, проведено сред над 3300 учители, родители и заинтересовани лица между 16 и 24 септември 2024 г. по метода на електронната анкета и отговори „Лице в лице“.
Проучването е показало, че 78,5% от анкетирането искат учебните програми да бъдат опростени и разтоварени от 30-40% от съдържанието за сметка на практически занимания.
87,6% са против задължителна матура по математика за дванадесетокласниците. Аргументите са, че личностните способности на учениците са различни и че това ще дискриминира учениците, ориентирани към изкуства и природни науки.
По въпроса „Готова ли е образователната система за единен национален стандарт за качество?“, отговорите са отрицателни. 39,6% смятат, че образователната система категорично не е готова, защото образователните институции са твърде различни, а 38,8% са категорични, че нямаме национален консенсус за качество на образованието. Все пак 11,5% смятат, че може да се приеме национален стандарт за качество, ако се ситуират поне четири нива на стандарти за качество, съобразени със спецификата на учениците.
98,8% от анкетираните са убедени, че учителската заплата трябва да бъде увеличена с поне 20%, като така достигне до 125% от средната брутна работна заплата за страната.
На въпроса „Смятате ли, че неспазването на училищния правилник е основна причина за демотивацията и лошите резултатите на учениците?“, 61,5% са отговарят, че това е така. 24,8% смятат, че дисциплината не влияе на учебните резултати.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)