
Магазини за хранителни стоки опитват да се оправдаят със съобщения в медии, че няма да могат да доставят промоционални стоки поради „непредвидени обстоятелства“ или „технически“ и „печатни“ грешки в актуалните си рекламни брошури.
Това е най-новата нелоялна практика, забелязана от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Как работи схемата
Търговецът отпечатва брошурите за новия период и ги разпространява по обичайно ползваните от него канали. След като са достигнали до N на брой потребители, които въз основа на тях и бюджета си правят планове за седмичното пазаруване, в средата на периода на валидност на офертата дружеството изпраща съобщения през медии, че рекламираните намалени продукти няма да бъдат предлагани на клиентите, ще бъдат налични на по-високи от обявените цени или директно се предлагат по-скъпи алтернативни артикули.
Някои от тези продукти са свързани с актуални събития от българския календар и наближаващи празници, какъвто е последният пример - различни разфасовки на агнешко месо, за които се съобщава, че няма да бъдат предлагани поради непредвидени обстоятелства.
В други случаи става дума за едни от най-търсените продукти - кисело мляко, яйца и пр., като търговецът предлага алтернативни на обявените в брошурата артикули в не толкова бюджетни разфасовки, което води до оскъпяване на продукта за потребителите, или от друг производител. Например вместо опаковка от 15 бр. яйца размер L за 6,49 лв., 10 бр. от същия размер за 4,69 лв. или кисело мляко 3,6% вместо 500 гр. за 1,19 лв., 400 гр. за 1,09 лв.
Понякога „техническа грешка“ се посочва като причина за обявени значително по-високи цени от тези, на които даденият продукт може да бъде закупен в магазина.
Без значение дали е с или без умисъл, това действие представлява недобросъвестно и непрофесионално поведение от страна на търговците. Как те ще гарантират, че с няколко публикации в медии ще покрият същата аудитория, която са покрили с брошурата, разпространявана в търговските обекти, пощенските кутии и онлайн, вкл. и при излъчени реклами в електронните медии. Още повече, че към момента на изпращане на съобщението до медиите брошурата без редакции продължава да стои в онлайн пространството, на сайта на търговеца и в е-картата за ползване на отстъпки, обясняват експертите от „Ние, потребителите“.
Тъй като се наблюдава повторяемост, този подход се превръща в практика.
Единственият начин потребителите да противодействат е да си правят предварителен списък, да обръщат внимание на вида, грамажите и маркирането на касата на всеки от продуктите и да се въздържат от непланирани покупки.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23224
1
01.04 2023 в 14:02
Като гражданин, какви са ти възможностите? Ако го оплюеш в медиите, ще те съди за уронване на имидж, как да регулираш пазара сам?
Последни коментари
qwertz
Сводка на войната, 5 юни 2023 г. От Белгород до Брюксел
Ivan
Димитър Стоянов: Няма как президентът да отговаря за служебния кабинет
GB
Последни дни на Румяна Бъчварова като посланичка в Израел
Koci Don
Димитър Стоянов: Няма как президентът да отговаря за служебния кабинет
Bad Horse
И вицепрезидентът на Тръмп се включва в президентската надпревара