Най-скъпият път в държавата ще ни струва още по-скъпо - по 23,8 млн. лв. на километър

OFFNews Последна промяна на 04 септември 2019 в 12:54 12775 5

Строителството на най-скъпия път в държавата - продължението на Околовръстното шосе на София от „Младост“ до изхода за АМ „Тракия“, ще струва още по-скъпо на българските данъкоплатци, отколкото се смяташе досега. 

Днес правителството гласува да се отпуснат пари за проекта в размер на 144 598 366 лева. Преди време обаче от Агенция Пътна инфраструктура бяха обявили индикативна стойност на проекта от 123 млн. лева.

С новия щедър бюджет и без друго рекордно скъпият пътен участък от 6,08 километра направо става златен- Километър от него ще ни струва по 23,8 милиона лева. 

За сравнение - строителството на цялата автомагистрала "Марица", която е с дължина 117 километра, сруваше почти същите пари - около 150 милиона лева. Последния 49-километров участък от аутобана "Тракия" пък струваше по 4,3 милиона лева на километър или пет пъти и половина по-евтино от околовръстното край Младост и Горубляне.

От пресслужбата на МС уточняват, че необходимата сума до 144 598 366 лева ще се отпуска в продължение на 4 години и ще се усвоява на база фактически извършени разходи. 

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева.

Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

В резултат на инвестицията отсечката между п.в. „Младост“ и изхода за АМ „Тракия“ ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли „Стар Лозенски път“, „Патриарх Герман“, „Самоковско шосе“ и „Младост“ („ул. 406“).

Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.

Чрез изграждането на участъка транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор № V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ „Струма“ и АМ „Тракия“ и провежда транзитния трафик от АМ „Калотина – София“ към морските райони и границите с Турция и Гърция. 

Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, уверяват от правителството. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

73928

5

El Commandante

05.09 2019 в 10:11

Това отдавна трябваше да е направено, цената изглежда космическа но реално нямаме представа колко от тези пари отиват за компенсация за отчуждените имоти, а там са страшно много.

Само не виждам в плана будки за тея момиченца с късите поли дето сега се крият по храстите, редно е да се помисли.

2300

4

квазимодо

04.09 2019 в 23:11

Когато си тъп то ме е временно. Е , затова пишете- да се различавате.

2000

3

roser

04.09 2019 в 21:22

OffNews, имате сериозна грешка. Най-скъпият път си остава 3,2 км от бул. Васил Левски във Варна, които до момента излязоха близо 120 милиона лева. Или иначе казано - почти по 40 милиона на километър. Правя уточнението, че сумата е такава, заради огромните обезщетения, които бяха платени за отчуждавания на имоти по трасето. Въпреки това, наскоро се разбра, че ще бъдат дадени още около 6 милиона за последното кругово в края на булеварда. Сами си направете сметката за какви колосални суми говорим. Това дълго време ще е най-скъпият градски път в цялата страна.

1811

2

Toni2019

04.09 2019 в 21:19

Качили са ни се на главите и въртят гюбеци. Робите плащат, качеството пак като за такива.