Мистерия: защо се е скъсала носещата планка на нов асансьор?

OFFNews Последна промяна на 28 септември 2016 в 14:51 10945 6

Снимка БГНЕС

Скъсана носеща планка е причината за пропадането на асансьора в столичния квартал "Свобода" във вторник вечерта, при което пострадаха четирима възрастни и малко дете. Но засега не се знае каква е причината това да се случи със съвсем ново и редовно обслужвано съръжение, обявиха от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

Асансьорът пропадна с три етажа, а хората в него бяха изведени аварийно от служители на Служба “Пожарна безопасност и защита на населението” и от представители на поддържащата фирма. Двама са били прегледани в Пирогов, а останалите трима – във ВМА.

От ДАМТН уточняват, че след първоначалния оглед от органите на реда, екип на ведомството е бил допуснат до съоръжението.

Асансьорът е нов, хидравличен, произведен в България през 2008 г. и е въведен в експлоатация през 2011 г. Всички прегледи са извършвани в срок, като последният технически преглед е бил на 17 май 2016 г. от надзорната фирма “Естима - КМ” ООД.

Функционалната проверка е правена на 17 септември 2016 г., а на 25 септември 2016 г. - два дни преди инцидента, е извършен редовен месечен функционален преглед от “Профи сървиз” ЕООД.

“Специфичният начин на скъсване на носещата планка не е позволил задействането на системата за аварийно спиране. Предстои възлагане на обстойна техническа експертиза, включително на характеристиките на метала, както и на връзките на планката с хидравличния цилиндър и кабината. След изготвянето на тази експертиза ще има окончателна позиция за причините, довели до инцидента”, каза председателят на ДАМТН Александър Манолев.

Очаква се резултатите от експертизата да са ясни в рамките на месец.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25215

6

Лопе де Вега

28.09 2016 в 21:40

Ама господа, това е хидравличен асансьор! Кабината стои върху буталото на хидроцилиндъра! НЕ МОЖЕ налягането в цилиндъра за миг да спадне до нула! Какъвто пробив да има, изтичането на маслото изисква някакво време! Трябва буталото да се изпари за миг, за да падне рязко кабината. Не може да стане така. Много лъжи има около този инцидент!

Поздрав!

12193

5

SC

28.09 2016 в 17:47

Лъжат и мажат. Или пък някой „инженер“ е измислил нов вид закрепване на кабината. Иначе не виждам как аварийните спирачки няма да заклинят в релсите.

10344

3

Nibble

28.09 2016 в 15:59

"Асансьорът е нов, хидравличен, произведен в България през 2008 г." Да питат някой от гербавите, ще кажат: виновни са Орешарски и Станишев, щом е от 2008г. За монтажа -2011г. не ги питайте. Няма да знаят какво да отговорят - не го пише в "Винету"..... А иначе, сериозно - нещо да кажат за старите "лоши" асансьори. Що не "падат"???

25215

1

Лопе де Вега

28.09 2016 в 15:03

Направил съм и съм монтирал достатъчно асансьори за да питам каква е връзката между някаква планка и пасивните спирачки на прост асансьор? Или обяснението е объркано или някой нещо лъготи за причините.

Поздрав!