КЗК спря третия лъч на метрото

OFFNews Последна промяна на 10 юни 2014 в 17:30 44259 7

Метростанция, Летище София
Така ще изглежда една от метростанциите, които вече се изграждат - при Летище София

Комисията за защита на конкуренцията спря третия лъч на метрото в София.

Регулаторът спира решението на изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Проектиране и изпълнение на първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4 950 до км.11 966,34".

Става въпрос за участъка със следното трасе: бул."Вл. Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия (кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. "Красно село" - ул. "Житница".

Предвидената обща дължина на участъка е 7016,34 м.

По трасето трябваше да се изградят 7 метростанции.

Поръчката беше разделена на четири обособени позиции.

"КЗК счита, че изискването на възложителя придобитият опит на проектантите от изпълнение на подобни обекти да бъде в периода на последните три години необосновано ограничава конкуренцията. В случая се възпрепятства участието в процедурата на квалифицирани проектанти, които са изпълнявали подобни проекти извън поставената времева рамка от три години.

На второ място, КЗК приема, че обхватът на изискания от възложителя опит по обособена позиция 4 за изграждане на конструкции на мин. 5000 м. тунел (метро, ж.п. тунели, пътни тунели) по щитов метод е въведен необосновано и ограничително. Изискуемият опит от 5000 м. обхваща над две трети от общата дължина на участъка и необосновано ограничава участието на лица, които имат опит в изграждането на конструкции на тунели по щитов тунелен метод с по-малка дължина", се казва в съобщението на Комисията.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.06 2014 в 19:27

До колко тази информация е достоверна, дайте сигурни или поне някакви източници. Не хвърляйте хората така в шаш и паника. За мен това е важно, понеже работя точно по метростанцията на летището.

11.06 2014 в 02:02

"@Мариян, ама конкуренцията не е ли хубаво нещо? Падат цените, раждат се иновации, ала бала. Май сме чели различни новини?"

Леле колко наивници има в България!
Да!В учебниците наистина пише така , ама нашите "бизнесмени" не са ги чели тия учебници.
До момента строежа на софийското метро не е свързано с никакви скандали което ще рече , че там нещата са ГОРЕ-ДОЛУ нормални.Защо ли сега изведнъж КЗК се сети , че някой прави схеми?

11.06 2014 в 00:09

//ама конкуренцията не е ли хубаво нещо? Падат цените, раждат се иновации, ала бала//

Ахахаа, ти май не си живял в БГ през последните 25 години.....В номралните държави е така, както казваш, съгласен съм, ама нашата дали е нормална, как мислиш?Донакъде Мариян е прав - тази комисия далеч не винаги защитава конкуренцията.Твърде често се намесва в интерес на определени бизнесмени и фирми, особено в случаите, когато има възможност търга да не бъде спечелен от правилната фирма...

10.06 2014 в 23:54

Авторът на статията трябва да се постарае да подобри и изясни изказа си. Има изречения, в които трудно се разбира смисъла им!

10.06 2014 в 22:54

Нещо наказани, разследване кой е изготвил ОП няма ли да има?! Фандъкич да излезне и тя със становище по случая!

10.06 2014 в 19:27

@Мариян, ама конкуренцията не е ли хубаво нещо? Падат цените, раждат се иновации, ала бала. Май сме чели различни новини?

10.06 2014 в 18:29

КЗК е маша в ръцете на сърдити бизнесмени - ДОКОГА ще пречат тези търтеи?