Испанската гимназия в София дава по-добро образование от Немската (класация)

Кои училища влизат в Топ 10 на база резултатите от матурите

Последна промяна на 10 юни 2014 в 13:52 99413 24

Испанската езикова гимназия в София дава по-добро образование от училището, което от години е №1 по бал при приема на ученици след VII клас в столицата - 91 Немска езикова гимназия.

Това сочат данните на Министерството на образованието и науката, което днес изнесе данните за училищата в Топ 10 от цялата страна на база резултатите от двете задължителни матури - по български език и литература и по предмет по избор на явяващия се.

№1 по резултати и тази година е Американският колеж в София. Средният успех на явилите се 113 зрелостници е 5.759.

На второ място в страната е Испанската гимназия (164 ИЕГ). 140-те абитуриенти от Испанската са със среден успех 5.739.

Трета е гимназията с преподаване на чужди езици "Христо Ботев" в Кърджали с успех 5.721.

На четвърто място се нарежда 91 Немска езикова гимназия - София. 178-те й възпитаници са постигнали среден успех от матурите 5.664.

В Топ 5 влиза още пловдивската Езикова гимназия "Пловдив" със среден успех 5.653 при 261 явили се на държавните зрелостни изпити.

Първа английска езикова гимназия в София е шеста по успех от матурите в България. Нейните 206 възпитаници са с резултат 5.624.

На седмо място е училище от Ардино, от което обаче на матури са се явили само 18 души. СОУ "В. Левски" е със среден успех от двата задължителни изпита 5.624.

Последните три места в Топ 10 за страната са за Софийската математическа гимназия (СМГ), Втора немска в София (73 СОУ) и I Езикова гимназия във Варна. Успехът на 167-те ученици от СМГ е 5.531, на 117-те възпитаници на Втора немска е 5.525 и на I ЕГ - 5.492 при 238 явили се ученици.

За високото ниво на обучението в гимназиите с преподаване на испански език говорят и данните за успеха по различните предмети от втората задължителна матура.

Явилите се на испански език имат най-висок среден брой точки спрямо резултатите по всички останали предмети – 79.4 при максимално 100 точки. На второ място е италианският език със 75.3, а на трето е немският език със 75.2.

Нито един от явилите се на матура по испански не е получил двойка. Няма двойки и от изпита по италиански език. Отличните оценки по испански са най-много спрямо останалите чужди езици - 64%. На второ място е италианският език с 52.06%. На трето се нарежда успехът по немски - 49.72% от явилите се на теста по езика са получили отлична оценка. При тестовете по руски и английски резултатите са по-слаби - съответно 31.64% и 31.84% отлични оценки.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.06 2015 в 15:58

Само за справка - дори посоченият брой на зрелостниците в гимназиите в тази статия не съвпада с реалния им брой, като завършила една от горе изброените, смея да твърдя, че и средно аритметичното на резултатите е много по-различен, така че си сверявайте информацията, преди да я публикувате!

10.06 2015 в 21:10

17, само да ти кажа, че аз преди 2 години излязох от Испанската гимназия с 5.85 по БЕЛ и 5.91 по испански без НИТО ЕДИН УРОК. В момента работя в голяма компания и съм екскурвозод и всичко това със знанията, придобити от Испанската и възможностите, които ми е дала. Учителите винаги са ми помагали, когато не съм разбирала нещо от първия път и са адски всеотдайни, за да може накрая учениците да се представят добре. Може и да има малки изключения, но поне тези, при които аз учих, бяха на този принцип. А вие си ходете в частните училища, в които не е тайна какво се случва посред бял ден, и се гордейте с това...

20.03 2015 в 16:42

Мили хора, дано повече от вас прочетат това - никога, никога не си записвайте детето в частно немско училище "Ерих Кестнер" в Люлин. Това, което преживя детето на сестра ми там е повече от чудовищно. Въпреки високата такса и усмихнатия директор - за цялото ни семейство настъпи истински ад. Малките деца са без надзор. След приключване на часовете има около 15 минути преди пристигането на бусчетата, които ги карат по домовете, а учителка не ги придружава в буса - просто си тръгват след часовете и ги оставят на произвола на съдбата и на агресията на по-големите. Взимат ти пари за обед в стола, храната е под всякаква критика - нито едно от децата не си я изяждаше, но срещу допълнително доплащане можело да получат друга, различна порция или им остава изборът в лавката - шоколади и чипс. На повечето деца им дават по 30-40 лв, джобни и ако за вас това е неразумна или непосилна сума - детето е подложено на подигравки и присмех. Има жестоко агресивни деца, но това не се наказва, нито съобщава, за да не загубят таксата и от вас. Учителките са тотално некомпетентни и незаинтересовани

13.06 2014 в 21:31

Номер 17, D.V. - открити лъжи пишеш за Испанската: От години НЯМА свободни и пропуснати часове там. В часовете по БЕЛ се работи много - тестове, есета, съчинения - всичко, което е във формата за матурата от 8-ми клас постепенно се включва. И не се налага да ходиш на уроци, ама никак даже, за да изкараш на матурата по БЕЛ хубава оценка. Ако ти блееш и не правиш нещата, които трябва и на Луната в частно училище да идеш - няма да изкараш нищо. Освен това е абсурдно и супер лъжливо - няма такова нещо само с една оценка. Може би си отсъствал много - мама те е скатавала с бележка от изпитване, но малко пропускаш да го споменеш. Частното училище може и да е добро, особено за тези които имат пари, но това НИКАК, АМА НИКАК БЕ ТИ ДАВА ПРАВО ДА ПЛЮЕШ ИСПАНСКАТА!!! ЯСНО!! Много е гот за две години, в 8 и 9 клас да научиш испански от държавата и после да си осигуриш без много труд отлична диплома в частно училище. (От частните училищя само в Американския колеж учат както трябва, но ти не си бил там)

12.06 2014 в 20:14

Едно безсмислено упражнение за най=добри квестори. Добри са ни децата, ама даскалята?

11.06 2014 в 16:59

Много ми е странно мястото, което заема училището в Ардино. Имах позната, която беше завършила в Ардино средното си образование с отличен 6.00, а българският й съвсем не беше на ниво. Няма как да не си помисля, че нещата в училищата от този калибър са нагласени - всички заедно - учители, квестори и ученици пишат съвместно матури(нали си се познават все пак)! Пък после при кандидатстване в университета, да му мислят тези, които са си изкарали с учене оценките...

11.06 2014 в 01:18

Г-жа Маркарян отново прави метани на бившата директорка на 73 СОУ и настоящ кмет на София, затова нека отново и ний услужливо й напомним: Не съществува училище, което да се нарича "втора немска гимназия".
Съществува една единствена Немска езикова гимназия (91 НЕГ) в София, като и 73-то Средно общообразователно училище.
Нал' тъй, г-жо Маркарян?

11.06 2014 в 00:43

Аз съм зрелостник и тази година завърших частно училище. 8 и 9ти клас бях в прословутата Испанска гимназия. Децата, които учат в ИЕГ са дали много пари за курсове и уроци за да влязат в това у-ще, а сега правят същото за матурите. Също така - преподаването на повечето учители е на принципа който чул чул, няма да повтарям, а повечето дори не ги интересува дали слушаш или си в час въобще. Масово се пропускат часове. От друга страна в частното у-ще в което аз учих 3 години нещата стоят по много по-различен начин. Учителите просто не ти оставят избор, имаш м/у 8 и 12 оценки на срок по предметите /за справка май месец по бел в ИЕГ имах ЕДНА оценка по бел/. Едно момче се премести в 9 клас от петрич във въпросното частно у-ще. На него първите 8 класа му липсваха - пишеше кАде, сАединение, съСдавам и какви ли не други бисери, а за съчинения да не говорим. Момчето изкара 5 на матурата изцяло собствени знания. Разбира се, има частни у-ща които буквално подаряват оценки и не дават никакви знания, слаба дисциплина и т.н. Но има и такива, който наистина дават страхотно образование. Аз изкарах 5.85 единствено с подготовка от часовете в у-ще.

10.06 2014 в 22:59

Много преписвали, мноооого!!!!!

10.06 2014 в 18:36

Този метод за класиране на училищата е доста изкривен и едностранчив и пренебрегва природо-математическите гимназии, музикални, спортни училища и т.н. Традиционно на учещите в езикови гимназии им върви българския език, т.е. те правят 2 изпита на предмети, които са им силни - български и един чужд език. От друга страна например в математическа гимназия правят една матура на предмет, който им е силен (математика) и една на такъв, който им е по-скоро среден, от там и резултатите. Въпреки, че в математическите са по-добре подготвени и по информационни технологии, физика и т.н., но това не се взима предвид при матурите, защото задължителната матура е по български.