Аварията в новото метро е много тежка, ремонтът ще е дълъг

Има надигане на релсите, ще се кърти и бетон, обясни инж. Стоян Братоев

OFFNews 20 януари 2021 в 09:34 44177 2

Влаковете от метро 3 между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" няма да се движет за неопределен срок. Все още не са ясни причините за аварията, която спря метрото в този участък вчера. 

Това каза изп. директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев пред бТВ. Ремонтът ще е за сметка на строителя, защото има още гаранция, добави той. 

„Ще се наложи демонтаж на релсите, траверсите, както и да се премахне пътният бетон. След това ще трябва да се почисти, ще видим и какво ще предпишат експертите. Накрая всичко ще трябва да се възстанови“, каза още инж. Братоев. 

(Последвайте новините на OFFNews и в Twitter)

Има надигане на релсите и затова е спрян влакът вчера към 18 ч.. Хипотезата е, че причината се крие в подпочвените води. 

Проектанти и инженери са на мястото на повредата. 

Във връзка с временното спиране на метрото между метростанция „Театрална“ и метростанция „Хаджи Димитър“ се осигурява обслужване на пътниците с автобуси. Автобусите ще се движат с маршрут - от спирка „Театър София“ на ул.“Професор М.Бичев“, по бул.“Данаил Николаев“, гара „Подуене“, по ул.“Боян Магесник“, под ж.п.моста гара Подуене, по ул.“Ал. Екзарх“, по ул.“Тодорини кукли“, по бул.“Владимир Вазов“ до автобусна спирка метростанция „Хаджи Димитър“, по ул.“Черковна“, надясно по бул.“Мадрид“ и до спирка“Театър София“ на ул.“Проф. М.Бичев“. Автобусите ще спират и на спирка ул.“Тодорини кукли“ по линия 120 в посока бул.“Вл.Вазов“, съобщиха от Столична община. 

На 26.08.2020 г. официално бе пуснат първият етап от Трети метродиаметър на Столичното метро с дължина 8 км и 8 метростанции. МС 5 “Хаджи Димитър“, МС 6 „Театрална“ и МС 8 "Орлов мост" са проектирани от екипа на инж. Константин Косев и изградени от инженерите и строителите на „Трейс Груп Холд“ АД. Ръководител проект е инж. Петър Костов, обявиха от Трейс груп на 27 август миналата година. От дружеството добавиха тогава: 

МС 5 и МС 6 са сложни за изпълнение поради разнородните геоложките условия, през които преминава тунелният участък, високите подпочвени води и близостта на станциите до корекцията р. Перловска (северният вход на МС 5 минава под реката и излиза на тротоара на бул. „Владимир Вазов“). В интервю изпълнителният директор на холдинга сподели: „Начинът, по който се изпълни преминаването между метростанции 5 и 6, под действаща жп линия, на изключително малка височина от темето на тунела до кота релса, и в добавка почви от пясък и вода, е пример за това, че българските инженери знаят какво и как да се направи. При нас излезе и тунелопробивната машина, което изискваше пълна стиковка в срокове“. МС „Орлов мост“ е най-дълбоката станция в метрото на София. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

2000

2

Yana Kalcheva

20.01 2021 в 14:30

Цитат от статията "пример за това, че българските инженери знаят какво и как да се направи".Нещо събитията и цитата се противопоставят.И защо от Красно село до Овча купел участъка на същия лъч не е пуснат.Бил се наводнявал от високи подпочвени води.Ама професионалистите не знаехте ли,то това е известна тайна за всички от тези квартали,за подпочвените води де.На мен ми звучи като заровихме някакви пари,неизвестни колко и влязохме в обяснителен режим.Бития си е бит и довършете сами поговорката.

3910

1

ivosav

20.01 2021 в 09:54

Добре, че поне няма жертви. Иначе нищо ново, скапано герберско строителство .