Потребителите дават изключително висока оценка за ВиК услугите в София, показва социологическо проучване на агенция Алфа Рисърч. През 2022 г. има ръст от два процента на доволните потребители от услугите на “Софийска вода”, част от Веолия, като за съпоставка през 2021 г. техният дял е бил 90%, а през 2019 г. - 87 на сто.
“Наблюдаваме трайна тенденция за увеличаване на дела на клиентите, които са много доволни от услугите на “Софийска вода”, част от Веолия. Това е най-важната и реална оценка за нашата работа и показва, че хората виждат и ценят постоянните ни усилия да подобряваме обслужването и качеството на услугите ни. 92 % доволни клиенти са и категорична мотивация да продължаваме да правим нещата все по-добре, все по-качествено, модерно и професионално”, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на Софийска вода, част от Веолия.
Компанията се нарежда на първо място по обща удовлетвореност на клиентите сред останалите доставчици на комунални услуги в столицата, което го прави и водещо в ютилити сектора в страната.
Трите най-важни показателя за клиентите остават качество на водата, цената на услугите и строително-ремонтните дейности. В трите направления потребителите дават по-високи оценки в сравнение с минали периоди.
Най-сериозен ръст има в отношението и доверието към питейната водата. 85% от интервюираните дават положителна оценка за качеството на питейната вода през 2022, което е с 5% повече от 2021 г. Все по-голям става и броят на столичани, които избират да пият чешмяна вода. Ежедневно я консумират 57% от потребителите, а за още 25 % тя е редовен избор. Питейната вода в София е подходяща за всекидневна употреба дори и за бебета. В допълнение 96% от запитаните потвърждават, че не са имали проблем с качеството на водата в дома си.
80% от участниците в проучването отбелязват, че през последната година не са имали проблеми с водоснабдяването. А това е с 16% нагоре спрямо миналата година, което показва устойчивост и надеждност на услугите. 84% от клиентите също не срещат проблеми и с канализационните услуги.
Все повече клиенти избират да подават и самоотчети. Тенденцията се повиши рязко по време на Ковид пандемията през изминалите две години. През 2022 г. 31% от респондентите избират да подават сами данните от водомерите си всеки месец.
Процентът на избралите дистанционно отчитане също нараства с 3%, а цялостната удовлетвореност от отчитането на водомерите е 93%. Това се дължи и на новите възможности за самоотчет, които “Софийска вода”, част от Веолия, осигури чрез сайта и мобилното си приложение. Все повече потребители залагат на дигиталните услуги, предоставяни от “Софийска вода”, част от Веолия. Например 48% от запитаните използват електронна фактура, което е с 16% повече от предходната 2021 г. Все по-високо клиентите оценяват качеството на обслужването и одобряват комуникацията с тях.
Въпреки икономическата криза и инфлацията през последната година, респондентите поставят нивото на комплексната цена за ВиК услуги в границите от ниско до нормално.
Социологическото проучване е представително. То е проведено през ноември 2022 г. от независимата социологическа агенция Алфа Рисърч сред 1000 столични жители на възраст 18-60+, които лично отговарят за плащането на сметките си за вода в домакинството.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22558
2
12.12 2022 в 17:14
вероятно би лъснала безхаберие, липса на инвестиции и кражби в тези отчети
15914
1
12.12 2022 в 13:57
По това София приятно се отличава от някои селища в Делиормана примерно.
Обаче:
- филтър 1 микрон на пералнята се задънва за 3 месеца.
- някакви невнятни подизпълнители почти цяла година ровят улиците в кварталчето да сменят тръба, близкото кръстовище го разкопаваха 3 пъти през този период.
Последни коментари
user4eto
Сезонът на подаръците в сервиза на Huawei е открит с удължена кампания „Повече грижа за теб“ до 31 декември 2024
Джендо Джедев
Мелания Тръмп няма намерение да се мести в Белия дом
ob1
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
user4eto
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода
user4eto
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Niko Kolev
Как ''най-добрият приятел на Тръмп'' Илон Мъск се скара с Великобритания