Близо две седмици жители на каварненското село Камен бряг са без вода почти целодневно, а когато водата все пак дойде - е за кратко и с нисък дебит.
За това алармират местни, които вече са подали и жалба до министъра на регионалното развитие и благоустройство Андрей Цеков, изпълнителния директор на ВиК-Добрич Саркис Караджиян, кмета на Добрич Йордан Йорданов, кмета на Каварна Елена Балтаджиева и омбудсман Диана Ковачева.
В своя жалба Здравко Ружев обяснява, че вода няма от 8 декември - вече 12 дни. "Дружеството (ВиК - Добрич) системно спира водата в последните години без обявена причина, не отстранява течове, за които е сигнализирано, и не осигурява подходящо налягане на питейната вода, респективно не осъществява отговорностите си като обществен доставчик на вода за питейно-битови нужди", допълва той.
Става ясно и че централният кран на водоснабдяването в селото не e пломбиран и достъпът до него не е ограничен.
"Водата в областта е една от най-скъпите. Както знаем, предстои увеличение на цената с 16% от 2024 г. На места има и течове, за радост на птичките, но не и на хората", каза пред OFFNews съпругата на Ружев - Ралица.
Тя допълни, че общините са наясно с проблема, а Камен бряг не е единственото село, в което водата не стига за елементарни битови нужни, свързани с домакинството.
Оказва се, че дружеството не предоставя информация, когато местни се обадят, за да разберат защо няма вода и кога ще бъде пусната. Жителите на селото не са информирани по никакъв начин за причините за спирането и очакваните срокове за отстраняване на евентуалните проблеми предварително.
В голяма част от случаите спирането на водата не е заради обявена авария по тръбопроводната мрежа.
Заради системния проблем на 15 декември е свикано общо събрание с живущи, за да се обсъдят причините за безводието и какви мерки ще бъдат взети. Представител на „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД обаче няма. Защо - не е ясно.
"Всичко гореописано показва, че „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД и неговите акционери не изпълняват договора си към своите абонати, като включително са в нарушение на Закона за водите - чл. 2а, ал.2. (доп. - ДВ, бр. 47 от 2009 г., в сила от 23.06.2009 г.), цитирам: “определяне на правото на всеки гражданин на достъп до вода за питейно-битови цели като основна жизнена потребност е приоритет на държавната политика и на политиката, осъществявана от органите на местно самоуправление”, пише в жалбата си до регионалния министър Здравко Ружев.
Според него бездействието говори единствено за безхаберие, разхищение на оскъдните в района природни ресурси, липса на отговорност и нежелание за предприемане на каквито и да е мерки за подобряване на услугите към абонатите си, които заплащат за тези услуги.
Той иска да бъде установена причината, както и кои са виновните лица за безводието. Освен това Ружев настоява и да се провери какви мерки е взело и взима ръководството на дружеството, за да отстрани настоящите проблеми.
В социалните мрежи местни пишат, че ще бъдат подадени жалби и до Комисията за защита на потребителите и Комисията за енергийно и водно регулиране.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)