Близо две седмици жители на каварненското село Камен бряг са без вода почти целодневно, а когато водата все пак дойде - е за кратко и с нисък дебит.
За това алармират местни, които вече са подали и жалба до министъра на регионалното развитие и благоустройство Андрей Цеков, изпълнителния директор на ВиК-Добрич Саркис Караджиян, кмета на Добрич Йордан Йорданов, кмета на Каварна Елена Балтаджиева и омбудсман Диана Ковачева.
В своя жалба Здравко Ружев обяснява, че вода няма от 8 декември - вече 12 дни. "Дружеството (ВиК - Добрич) системно спира водата в последните години без обявена причина, не отстранява течове, за които е сигнализирано, и не осигурява подходящо налягане на питейната вода, респективно не осъществява отговорностите си като обществен доставчик на вода за питейно-битови нужди", допълва той.
Става ясно и че централният кран на водоснабдяването в селото не e пломбиран и достъпът до него не е ограничен.
"Водата в областта е една от най-скъпите. Както знаем, предстои увеличение на цената с 16% от 2024 г. На места има и течове, за радост на птичките, но не и на хората", каза пред OFFNews съпругата на Ружев - Ралица.
Тя допълни, че общините са наясно с проблема, а Камен бряг не е единственото село, в което водата не стига за елементарни битови нужни, свързани с домакинството.
Оказва се, че дружеството не предоставя информация, когато местни се обадят, за да разберат защо няма вода и кога ще бъде пусната. Жителите на селото не са информирани по никакъв начин за причините за спирането и очакваните срокове за отстраняване на евентуалните проблеми предварително.
В голяма част от случаите спирането на водата не е заради обявена авария по тръбопроводната мрежа.
Заради системния проблем на 15 декември е свикано общо събрание с живущи, за да се обсъдят причините за безводието и какви мерки ще бъдат взети. Представител на „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД обаче няма. Защо - не е ясно.
"Всичко гореописано показва, че „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД и неговите акционери не изпълняват договора си към своите абонати, като включително са в нарушение на Закона за водите - чл. 2а, ал.2. (доп. - ДВ, бр. 47 от 2009 г., в сила от 23.06.2009 г.), цитирам: “определяне на правото на всеки гражданин на достъп до вода за питейно-битови цели като основна жизнена потребност е приоритет на държавната политика и на политиката, осъществявана от органите на местно самоуправление”, пише в жалбата си до регионалния министър Здравко Ружев.
Според него бездействието говори единствено за безхаберие, разхищение на оскъдните в района природни ресурси, липса на отговорност и нежелание за предприемане на каквито и да е мерки за подобряване на услугите към абонатите си, които заплащат за тези услуги.
Той иска да бъде установена причината, както и кои са виновните лица за безводието. Освен това Ружев настоява и да се провери какви мерки е взело и взима ръководството на дружеството, за да отстрани настоящите проблеми.
В социалните мрежи местни пишат, че ще бъдат подадени жалби и до Комисията за защита на потребителите и Комисията за енергийно и водно регулиране.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Шефът на НАТО призова за увеличаване на разходите за отбрана за сметка на образование и пенсии