Доверието в родните медии става все по-слабо

ОFFNews 11 февруари 2016 в 14:21 3268 3

Проучване на фондация "Конрад Аденауер" и фондация "Медийна демокрация" разкри, че доверието на българското общество в родните медии става все по-слабо, предаде БТА.

65% от гражданите не смятат, че медиите са независими, докато 12 на сто са убедени в свободното отразяване на събития.

"В България няма системен натиск върху критичните журналисти, но присъстват различни видове влияние от политически фигури, медийни собственици и рекламни фирми. Несигурни трудови отношения и автоцензура ограничават медийната свобода", коментира Кристиан Шпар, ръководител на Медийната програма Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер".

Резултатите от допитването сочат, че хората се осланят най-много на телевизията за получаване на информация около политиката, но в същото време популярността на онлайн медиите расте.

Според две трети от българите дейността на политиците по информиране на обществото за слаба или много слаба.

През 2015 г. Бойко Борисов е най-споменаваната личност в политическото медийно отразяване - името му присъства в 23% от анализираните статии и новинарски предавания. Следват го Росен Плевнелиев, Радан Кънев, Румяна Бъчварова и Христо Иванов.

За 2014 г. най-споменавани са били Сергей Станишев, Пламен Орешарски и Лютви Местан.

Премиерът и президентът също така са личностите с най-позитивен имидж в медиите. За всяко споменаване на Борисов с лошо - има по 3 такива. Докато през 2014 г. медийният образ на двамата е бил представен по-скоро в критична светлина, отбелязва мониторингът.

Негативно от медиите през 2015 г. са отразени Волен Сидеров, Лютви Местан и Михаил Миков.

Според анализа европейската криза с бежанците е представена в българските медии предимно неутрално. Позицията на президента Росен Плевнелиев към бежанците е представена като предимно позитивна. Медиите отразяват като силно критично отношението на Българската православна църква, както и на представители на полицията и вътрешното министерство.

Проучването за обществените нагласи към медиите е осъществено през декември м.г. чрез запитване сред 1000 българи, а за медийния мониторинг в периода от януари до декември 2015 г. агенция "Маркет Линкс" е анализирала повече от 40 000 новини от три телевизии, три онлайн медии и три вестника.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!