Проучване на фондация "Конрад Аденауер" и фондация "Медийна демокрация" разкри, че доверието на българското общество в родните медии става все по-слабо, предаде БТА.
65% от гражданите не смятат, че медиите са независими, докато 12 на сто са убедени в свободното отразяване на събития.
"В България няма системен натиск върху критичните журналисти, но присъстват различни видове влияние от политически фигури, медийни собственици и рекламни фирми. Несигурни трудови отношения и автоцензура ограничават медийната свобода", коментира Кристиан Шпар, ръководител на Медийната програма Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер".
Резултатите от допитването сочат, че хората се осланят най-много на телевизията за получаване на информация около политиката, но в същото време популярността на онлайн медиите расте.
Според две трети от българите дейността на политиците по информиране на обществото за слаба или много слаба.
През 2015 г. Бойко Борисов е най-споменаваната личност в политическото медийно отразяване - името му присъства в 23% от анализираните статии и новинарски предавания. Следват го Росен Плевнелиев, Радан Кънев, Румяна Бъчварова и Христо Иванов.
За 2014 г. най-споменавани са били Сергей Станишев, Пламен Орешарски и Лютви Местан.
Премиерът и президентът също така са личностите с най-позитивен имидж в медиите. За всяко споменаване на Борисов с лошо - има по 3 такива. Докато през 2014 г. медийният образ на двамата е бил представен по-скоро в критична светлина, отбелязва мониторингът.
Негативно от медиите през 2015 г. са отразени Волен Сидеров, Лютви Местан и Михаил Миков.
Според анализа европейската криза с бежанците е представена в българските медии предимно неутрално. Позицията на президента Росен Плевнелиев към бежанците е представена като предимно позитивна. Медиите отразяват като силно критично отношението на Българската православна църква, както и на представители на полицията и вътрешното министерство.
Проучването за обществените нагласи към медиите е осъществено през декември м.г. чрез запитване сред 1000 българи, а за медийния мониторинг в периода от януари до декември 2015 г. агенция "Маркет Линкс" е анализирала повече от 40 000 новини от три телевизии, три онлайн медии и три вестника.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11.02 2016 в 16:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.02 2016 в 14:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.02 2016 в 14:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара
Деспин Митрев
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)