Проучване на фондация "Конрад Аденауер" и фондация "Медийна демокрация" разкри, че доверието на българското общество в родните медии става все по-слабо, предаде БТА.
65% от гражданите не смятат, че медиите са независими, докато 12 на сто са убедени в свободното отразяване на събития.
"В България няма системен натиск върху критичните журналисти, но присъстват различни видове влияние от политически фигури, медийни собственици и рекламни фирми. Несигурни трудови отношения и автоцензура ограничават медийната свобода", коментира Кристиан Шпар, ръководител на Медийната програма Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер".
Резултатите от допитването сочат, че хората се осланят най-много на телевизията за получаване на информация около политиката, но в същото време популярността на онлайн медиите расте.
Според две трети от българите дейността на политиците по информиране на обществото за слаба или много слаба.
През 2015 г. Бойко Борисов е най-споменаваната личност в политическото медийно отразяване - името му присъства в 23% от анализираните статии и новинарски предавания. Следват го Росен Плевнелиев, Радан Кънев, Румяна Бъчварова и Христо Иванов.
За 2014 г. най-споменавани са били Сергей Станишев, Пламен Орешарски и Лютви Местан.
Премиерът и президентът също така са личностите с най-позитивен имидж в медиите. За всяко споменаване на Борисов с лошо - има по 3 такива. Докато през 2014 г. медийният образ на двамата е бил представен по-скоро в критична светлина, отбелязва мониторингът.
Негативно от медиите през 2015 г. са отразени Волен Сидеров, Лютви Местан и Михаил Миков.
Според анализа европейската криза с бежанците е представена в българските медии предимно неутрално. Позицията на президента Росен Плевнелиев към бежанците е представена като предимно позитивна. Медиите отразяват като силно критично отношението на Българската православна църква, както и на представители на полицията и вътрешното министерство.
Проучването за обществените нагласи към медиите е осъществено през декември м.г. чрез запитване сред 1000 българи, а за медийния мониторинг в периода от януари до декември 2015 г. агенция "Маркет Линкс" е анализирала повече от 40 000 новини от три телевизии, три онлайн медии и три вестника.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11.02 2016 в 16:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.02 2016 в 14:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
11.02 2016 в 14:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
Miro24
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
klimt
Русия върти консулски услуги в централата на БСП във Варна