Валентин Найденов
21 септември 2013 г. , 20:15 ч. Сцената на „Античен театър“ в Пловдив е осветена в охра. Около 3 000 души очакват появата на супергрупата „Ейша“ с оркестър. Театърът е празен само крайно ляво от сцената. Свири Pink Floyd – “The Wall”. Висят 4 секции озвучителни тела – 2 предни и 2 странични. Басовите говорители са под сцената. От фермите не висят хиляди прожектори. В задната част на сцената са разположени стативи с партитури. В предната е апаратурата на „Ейша“. Девет клавиатури по 3-4 реда в „П“ образна форма. Барабанен комплект с гонг. Под микрофон на земята лежи китарен процесор за бас “Zon“.
20:25 ч. Организаторът на събитието Васил Върбанов приветства публиката с „Нещо нестандартно за вас. Ръкопляскайте на себе си!“. Обявява бъдещо присъствие на оркестър и кани четиримата от „ЕйЖа“ на сцената. Пред мен седи майка с двама сина. Дискутираме дали "ЕйЖа" или "ЕйШа", както казва Палмър.
Бурни аплодисменти и те са на инструментите си. Джон Уетън – глас и бас, Джеф Даунс – клавиатури, Карл Палмър – барабани, Сам Колсън – китара. Последният е младо момче на мястото на Стив Хау.
Започва се. “Soul Survivor” завърта вихър на симфоничен рок. Чудесен звук – много отчетлив, много добре балансиран и чист както в домашна апаратура. Пеенето на Уетън е с чуваеми шиптящи гласни. Може да се записват в бележник текстове на песни. Даунс е с дълга руса коса в шарено сако и е на видима възраст 37 г. и 2 месеца, действителна – 61 г и 27 дни. Карл Палмър изсипва чували с картофи, бурно аплодиран. Чака се първото соло на новобранеца Колсън. Виртуозно, но не къдраво.
Точат се познати песни от първите три албуми започващи с буква „А“, както и от “Phoenix” 2008 и “XXX” 2012. Всяка песен завършва с бурни ръкопляскания от публиката и до началото на следващата настъпва тишина като в театър. Да де, ние сме в Античния. Супергрупата свири точно както в студио.
След 8 песни на сцената излиза оркестъра. 3 минути за настройки на микрофони и хоп Левон Манукян вдига диригентска палка. Той е направил оркестрациите на следващите 6 песни. Пред него са 40 струнни музиканти от „Пловдивска филхармония“.
Четиримата свирят в нови аранжименти. Лицата им греят и вероятно са доволни от концертния резултат. Няколко камери на БНТ снимат за бъдещо DVD на „Ейша“. Обстановката е тържествена. 22:50 ч. Стартира големият хит “Heat Of The Moment”. Всеки знае, че това е последната песен. Край. Покланят се с Левон и си тръгват. Оркестърът остава на сцената при шумни аплодисменти за бис. Няма. Такъв концерт няма бис след много репетиции с точен сценарий, след най-големия хит на „ЕйЖа“...
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.10 2013 в 13:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.09 2013 в 08:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
24.09 2013 в 22:50
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 23:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 14:36
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 14:27
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 14:24
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 14:14
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
23.09 2013 в 13:53
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Украйна стои зад убийството на ген. Игор Кирилов в Москва
Христо Иванов доведе Делян Пеевски, заяви Радомир Чолаков
Насар вдига категорията: ''Ако се оперирам, може никога да не се върна''
Украйна спира транзита на руски газ
Взрив в Москва, загина високопоставен руски генерал