Литературно-художествен и в същото време интерактивен музей в България? Да, такъв можем да посетим в китното градче Казанлък. В него група ентусиасти преобразяват местния литературен музей на Чудомир в място за истинско дигитално изживяване за всеки решил да се докосне до твореца, известен сред артистичните среди с различните си културни превъплъщения.
Използваните аудио-визуални похвати – филм за живота и творчеството на Чудомир, анимация “Шареният свят на нашенци”, заснети на фона на пейзажите на твореца, както и автентични записи с Чудомировия глас, умело пренасят посетителите на музея към творческия процес на автора, като докосват сетивата им по един незабравим начин.
Директорът на литературно-художествения музей “Чудомир” – Добрина Матова, определя проекта “Чудеса в музея на Чудомир”, финансиран с подкрепата на инициативата “Ти и Lidl за по-добър живот“, като необходима и важна стъпка за реновиране и популяризиране на галерията сред по-младата и активна публика.
“Всички съвременни музеи по света търсят ново и запомнящо се музейно преживяване и все повече от тях внедряват модерна и интерактивна техника, с която да привлекат по-млада публика. Създадохме проекта “Чудеса в музея на Чудомир” именно с тази цел – да достигнем до младите хора”, споделя Добрина.
Благодарение на програмата “Ти и Lidl за по-добър живот” проектът “Чудеса в музея на Чудомир” успява да придобие световна музейна стойност, радваща се на огромен посетителски интерес и придаваща модерен облик на града сред всички местни жители и гости. Инициативата на Лидл България стартира през 2017 г. и е израз на дългосрочния ангажимент на компанията да допринася за по-добър
начин на живот чрез активна подкрепа на граждански организации в три области: образование, култура и историческо наследство, и околна среда. За трите си издания до момента тя успя да финансира 73 проекта в 66 населени места в цяла България с фонд, възлизащ на над 545 000 лв., достигайки до близо 260 хиляди души. Следващата седмица предстои обявяването на победителите в 4-то издание на “Ти и Lidl за по-добър живот” като тазгодишния фонд на програмата е в размер на 170 000 лв.
Открийте още тайни за дигиталния литературно-художествен музей „Чудомир“, както и за други два впечатляващи проекта - “Шумен в графити” и “Ехо от миналото”, част от инициативата “Ти и Lidl за по-добър живот”:
“Ти и Lidl за по-добър живот” се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)