Предизборните манипулации на общественото мнение са част от изборната стратегия за успех на управляващите партии и техните икономически кръгове чрез социологическите агенции, техните изследвания и разпространено от медиите, казват от ПП ГЛАС НАРОДЕН.
Предизборните манипулации започват със социологическите проучвания преди вота. Социологическите агенции са частни компании, които съществуват благодарение на генерираната печалба от своите клиенти - политическите партии. Процентите, които дават на партиите за бъдещия вот в своите изследвания (взети от около 1000 човека), са нищо повече от очаквани резултати + завишен процент на партията/ партиите, заплатили конкретното изследване.
Едно социологическо изследване започва от 10 000 лв. и може да стигне 50-100 000 лв. и нагоре, в зависимост от дълбочинността му. Така само партии със значителни средства могат да си позволят да поръчат социологическо изследване. Истинността им се явява “честната дума” на агенцията. Чрез своите изследвания социологическите агенции насочват вота на избирателите - за кого има смисъл да гласуват и за кого-не. Освен процентите на партиите преди вота, изследванията показват и “настройките” на избирателите, а именно - избирателната активност. Заявявайки ниска избирателна активност в изследванията си, това има за цел да откаже избирателите да отидат да гласуват. Ниската избирателна активност е в полза на големите партии, защото увеличава пропорционално процентите им.
Манипулациите продължават и в медиите. Всички медии предлагат пакети на участващите в изборите партии. Медиен пакет за частните водещи две телевизии варира между 350-500 000 лв. Частните телевизии и медии публикуват социологическите изследвания и канят социолози от тези агенции да коментират предстоящия вот, където те защитават своите
клиенти. Държавната БНТ дава равно телевизионно време на всички участници и макар “жребият” за диспут да се провежда публично от ЦИК, “малки” и “големи” партии никога не се смесват в един дебат.
Симбиозата между големите пари на партиите или парите на “големите” партии, социологически агенции и изследвания + медии, е един неразбиваем модел, който работи и манипулира безотказно “информирания избор” на избирателите. Затова ПП ГЛАС НАРОДЕН е за забрана на социологически проучвания по време на 30-дневната предизборна кампания.
Участието на Светльо Витков в подкаста на OFFNews:
Избори октомври 2024
Платена публикация
Купуването и продаването на гласове е престъпление
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)