Василев дал ултиматум влакът да стига за 90 минути от Пловдив до Бургас

Мая Младенова 27 юни 2023 в 13:27 32455 10

Софийски икономически форум

Снимка OFFNews

Софийски икономически форум

Проблемът в България не са липсващите пари от Плана за възстановяване и устойчивост, а че заложените в бюджета не се изпълняват в пълен размер, посочи финансовият министър Асен Василев по време на Софийския икономически форум, който се провежда днес.

Миналата година казахме, че имаме 8,5 милиарда за инвестиране, а дойдоха проекти за 5 милиарда, каза той.

8-те милиарда не са инвестирани не защото нямаше пари, а защото нямаше готови проекти от държавни дружества и пр., обществените поръчки се бавят, а проблемът са институциите - не работи прокуратурата - за разлика от Румъния, обобщи Василев.

И даде пример със скоростната жп линия в Южна България.

От НКЖИ две години поред му поискали половин милиард за инвестиции. Когато втория път попитал какво се е случило с първите 500 милиона, отговорът бил, че те не са били усвоени.

Тази година казах, че ако догодина не мога да отида от Пловдив до Бургас с влак за час и половина, вече няма да им отпускам пари, каза финансовият министър.

По план високоскоростни линия трябва да свързват София-Пловдив, Бургас и Истанбул, а проектът за пореден път е отложен до 2028 г. Трасето е почти изградено, но няма влакове, допълни министърът.

През последните 10 години никога не сме похарчили частта от бюджета за инвестиции, посочи Асен Василев.

Експертът от гръцкия Делфийски икономически форум Джордж Кремлис го репликира, че Гърция винаги има повече от необходимите готови проекти, за да не остава излишък от средства за инвестиции. И препоръча засилване на публично-частните партньорства по инвестиционни проекти.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    11978

    10

    pencotk

    28.06 2023 в 19:33

    Другаре! Пишете основно тъпотии, интелект офроуд форум...

    -1840

    9

    ob1

    28.06 2023 в 16:00

    Даката, А. Василев говори за Пловдив-Бургас, ти пишеш за София-Бургас. Има известна разлика, налЕ? Кой викаш не е в час?

    -529

    8

    6екеr4о

    28.06 2023 в 15:17

    Неуважаемият Петков е писал некакви неверни и малограмотни нещица на тема корупция, а и преповтаря напълно невярната мантра за т. нар. "мълчаливо съгласие".

    Достатъчно дълго съм работил в администрация, та да мога да уверя почитаемата публика, че ако законово бъде въведено горецитираното "съгласие", чиновническото войнство просто много бързо ще се научи да пише в срок немотивирани или лошо мотивирани откази!

    От къде извира таз необятна надежда за универсалната панацея, от де...

    1000

    7

    Даката

    28.06 2023 в 14:37

    "Тази година казах, че ако догодина не мога да отида от Пловдив до Бургас с влак за час и половина, вече няма да им отпускам пари, каза финансовият министър."
    Аман от смешни некадърници .Разстоянието София Бургас е минимум 400 км което прави средна скорост 266 километра в час - не може да се постигне никога при релефа с който трябва да се справи трасето. Тия момчета не са в час и скоро ще съжаляваме всички

    22258

    6

    dolivo

    28.06 2023 в 08:48

    Всеки който в работил в частна фирма с достатъчно голям размер, че да има CFO, бюджетирането е базирано на справяне с предишния.

    Ако не усвояваш , намаля се. Няма значение, че ревеш за още пари. Значи си тъп.

    Ако си корумпиран и крадеш, те изхвърлят и предават на прокурор.

    Удобната хранилка обаче в Бг е подслонила много търтеи.

    Пълно изчегъртване и наново е истината.

    Достаттчно млади гладни кадри има.

    22258

    5

    dolivo

    28.06 2023 в 08:45

    разбира се че пречи прокуратурата

    като не върши отчетностния цикъл и разаледва подадените сигнали срещу корупция на топ мениджъри

    БДЖ е една клоака и хранилка

    Прав е Василев

    Никакви пари не заслужаваме, ако не можем да ги усвоим

    Ама не онова "усвояване" с плащането предварително като на непостроените магистрали

    3000

    4

    опетков

    27.06 2023 в 15:58

    Как точно прокуратурата пречи на икономическото развитие и усвояването на инвестициите за инфраструктурни обекти? Повтаряте като папагали едни безсмислени мантри, едни кухи фрази, които не означават нищо. Колко години се говори за "съдебна реформа"? Някой видя ли я тази реформа, в какво точно се състои? Как ще се накарат мързеливите и корумпирани следователи, прокурори, съдии да заработят на "ползу роду", а не в полза на джоба? Няма начин, не е измислено още. Същото е и за административната реформа. Защо никой не повдига въпроса за принципа на "мълчаливото съгласие", което може да реши поне 50% от бюрократщината и да намали още повече корупцията "по ниските етажи". Нас ни мори тази по ниските, а не по високите етажи. Празни приказки, невежество и некадърност, това ни донесе "подмяната".

    11978

    3

    edin slep

    27.06 2023 в 15:43

    Прокуратура, съдебна реформа, административна реформа, електронно управление - и ще тръгнат нещата.

    Пътувах скоро от София до Бургас с влак - само от София до Ихтиман се пътува около час. В Тракия ту с 35 ту с 130 километра в час. Ама на нас ни трябват трасета за 160-200 км в час.

    967

    2

    StinkingSonOf

    27.06 2023 в 14:31

    Проектите се бавят докато не се намери някаква далавера. Как така ще ги изпълнят преди да измислят как да си краднат?

    890

    1

    Constanza

    27.06 2023 в 13:39

    Браво.
     
    X

    Историята на коледните лампички