Проблемът в България не са липсващите пари от Плана за възстановяване и устойчивост, а че заложените в бюджета не се изпълняват в пълен размер, посочи финансовият министър Асен Василев по време на Софийския икономически форум, който се провежда днес.
Миналата година казахме, че имаме 8,5 милиарда за инвестиране, а дойдоха проекти за 5 милиарда, каза той.
8-те милиарда не са инвестирани не защото нямаше пари, а защото нямаше готови проекти от държавни дружества и пр., обществените поръчки се бавят, а проблемът са институциите - не работи прокуратурата - за разлика от Румъния, обобщи Василев.
И даде пример със скоростната жп линия в Южна България.
От НКЖИ две години поред му поискали половин милиард за инвестиции. Когато втория път попитал какво се е случило с първите 500 милиона, отговорът бил, че те не са били усвоени.
Тази година казах, че ако догодина не мога да отида от Пловдив до Бургас с влак за час и половина, вече няма да им отпускам пари, каза финансовият министър.
По план високоскоростни линия трябва да свързват София-Пловдив, Бургас и Истанбул, а проектът за пореден път е отложен до 2028 г. Трасето е почти изградено, но няма влакове, допълни министърът.
През последните 10 години никога не сме похарчили частта от бюджета за инвестиции, посочи Асен Василев.
Експертът от гръцкия Делфийски икономически форум Джордж Кремлис го репликира, че Гърция винаги има повече от необходимите готови проекти, за да не остава излишък от средства за инвестиции. И препоръча засилване на публично-частните партньорства по инвестиционни проекти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11978
10
28.06 2023 в 19:33
-1840
9
28.06 2023 в 16:00
-529
8
28.06 2023 в 15:17
Достатъчно дълго съм работил в администрация, та да мога да уверя почитаемата публика, че ако законово бъде въведено горецитираното "съгласие", чиновническото войнство просто много бързо ще се научи да пише в срок немотивирани или лошо мотивирани откази!
От къде извира таз необятна надежда за универсалната панацея, от де...
1000
7
28.06 2023 в 14:37
Аман от смешни некадърници .Разстоянието София Бургас е минимум 400 км което прави средна скорост 266 километра в час - не може да се постигне никога при релефа с който трябва да се справи трасето. Тия момчета не са в час и скоро ще съжаляваме всички
22558
6
28.06 2023 в 08:48
Ако не усвояваш , намаля се. Няма значение, че ревеш за още пари. Значи си тъп.
Ако си корумпиран и крадеш, те изхвърлят и предават на прокурор.
Удобната хранилка обаче в Бг е подслонила много търтеи.
Пълно изчегъртване и наново е истината.
Достаттчно млади гладни кадри има.
22558
5
28.06 2023 в 08:45
като не върши отчетностния цикъл и разаледва подадените сигнали срещу корупция на топ мениджъри
БДЖ е една клоака и хранилка
Прав е Василев
Никакви пари не заслужаваме, ако не можем да ги усвоим
Ама не онова "усвояване" с плащането предварително като на непостроените магистрали
3200
4
27.06 2023 в 15:58
11978
3
27.06 2023 в 15:43
Пътувах скоро от София до Бургас с влак - само от София до Ихтиман се пътува около час. В Тракия ту с 35 ту с 130 километра в час. Ама на нас ни трябват трасета за 160-200 км в час.
967
2
27.06 2023 в 14:31
890
1
27.06 2023 в 13:39
Последни коментари
baba Yaga
Атлантическият съвет обвини патриарха, че легитимира сръбския мит за ''сурдулишките мъченици''
baba Yaga
Над 200 са вече жертвите на потопа в Испания. 4-има от 5-има българи са в безопасност (снимки)
мнение от IP
Говорителят на НСлС: Кръгове за влияние в съдебната система няма
Johnny B Goode
НАП и полицията удариха стопанството на Павел Стоименов от Величие
Анализи
Анкета: Да преброи ли ЦИК бюлетините отново?