В края на активния летен сезон започват ремонтните дейности по участъка Пловдив – Стара Загора по автомагистрала „Тракия“, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в Пловдив.
„Рехабилитацията ще засегне активната лента в този участък, която е сериозно деформирана. Причините са комплексни, но немалка част от проблема се поражда от претоварени превозни средства и липсата на контрол върху тях“, каза Нанков.
Бюджетът за ремонтните дейности в този участък на аутобана е 6 млн. лева..
Най-късно в средата на 2019 г. трябва да започне изграждането на обходния път край Кресна, каза още строителният министър. Според него ако до месец юни 2019 г. няма строително разрешение и избран изпълнител, това означава че проектът няма да може да се реализира с европейско финансиране.
„Ако това се случи, има вероятност да изгубим цялото европейско финансиране за всички останали изградени ЛОТ-ове на АМ „Струма“. Това ще е национално предателство, ако не използваме европейския ресурс да реализираме цялата част на АМ „Струма“, който между другото няма да е достатъчен. Ще имаме една не малка част национално финансиране, тъй като парите по Оперативна програма „Транспорт и транспорта инфраструктура“ също са ограничени“, добави Нанков, цитиран от агенция "Фокус".
Министърът припомни, че проектът за реализация на Лот 3.2 на АМ „Струма“ предвижда запазване на едната част на трасето през Кресненското дефиле със съответните екологични мерки по съоръжения, които да предпазват биоразнообразието в обхвата на пътя, и изнасянето на движението в обратна посока източно от дефилето с две ленти в посока София – Солун, като при изкачването е планирана и трета лента.
На 11 септември предстои обществено обсъждане на оценката за въздействието на околната среда (ОВОС) с жителите на общините Симитли и Кресна. Пред МРРБ не стои вариант за изграждане на тунел, тъй като това ще оскъпи проекта с близо 3 милиарда лева.
„По отношение на безопасността тунелът е най-небезопасният вариант, защото районът край Кресна е най-сеизмичният в страната“, каза още Нанков.
Той подчерта, че освен икономически, социален и екологичен ефект инфраструктурният проект има значение и за сигурността и безопасността на пътуващите.
Трасето от сега съществуващия път през Кресненското дефиле е най-тежкото от републиканската пътна мрежа, коментира Нанков. По участъка с дължина над 20 км средно годишно 6 души губят живота си, като през миналата година те са били седем.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп избра продуцента на неговото реалити ''Стажантът'' за специален пратеник в Англия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Вълна от опити за палежи залива Русия
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас