От тримата нови министри в кабинета Янев-2 транспортият Христо Алексиев е в най-изгодна позиция. Той поема ведомство, което на практика в продължение на години бе изпразвано от съдържание от управляващата го до момента завера между ГЕРБ и ДПС.
Досегашният служебен министър Георги Тодоров определено не се справи, а търпението на президента Радев към него се оказа, че не е безкрайно. Така Христо Алексиев отново ще трябва да стяга редиците и да събуди дремещите чиновници в администрациите на ведомството. Тази роля не му е нова. Христо Алексиев бе служебен министър и в служебното правителство на проф. Огнян Герджиков през 2017 г. когато не му мигна окото да спре концесионната процедура за летище София, която по-късно се случи след като Борисов и ГЕРБ се върнаха на власт.
Новият транспортен министър e икономист и експерт в транспортния сектор. Той е магистър по икономика от УНСС и бакалавър по политология от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Освен това притежава редица квалификации и сертификати от „Импириъл Колидж Лондон”, Бизнес училището на Оксфордския университет и други международни образователни институции.
До момента Алексиев бе председател на Управителния съвет и заместник генерален директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“, а между позициите, които е заемал, са експерт към кабинета на министъра на транспорта, икономически експерт и консултант по проекта за изграждане на Интермодален контейнерен терминал в Пловдив, член на Съвета на директорите на Зона за обществен достъп в „Пристанище Бургас” ЕАД; член на Управляващия комитет на „Европейски приоритетен проект 22” в Брюксел, член на Управителния съвет на Международната организация Европейски товарен железопътен коридор 7 в Будапеща, председател на Съвета на директорите на „Пристанище Бургас” ЕАД.
Сега Алексиев го чакат куп проблеми в държавните мастодонти БДЖ, НКЖИ, Български пощи, летища и пристанища... Това е дълъг списък от нагласени обществени поръчки и неизгодни договори. И най-накрая е време да излезе истината за скандалното удълбочаване на каналите във Варненското езеро чрез инхауз възлагане - процедура, от която хазната най-вероятно е ощетена с четвърт милиард лева.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург